پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هواداران تحت تاثیر نتیجه دربی

ادموند اختر: استقلال از همه بزرگتر است

استقلال پرسپولیس یک بازی معمولی نیست مسابقه ای است که سرنوشت آن در زندگی هواداران دو تیم نیز اثر می گذارد مسابقه ای که50_60 میلیون آن را تماشا می کنند نباید یک مسابقه معمولی تلقی شود من به عینه دیده ام که شکست تیم ما چقدر باعث درهم ریختگی عصبی و حتی زندگی هواداران استقلال شده بود.

ادمون اختر بازیکن سرشناس سابق استقلال 9 دربی برای این تیم بازی کرد و دوبار هم دروازه حریف را گشوده او در تشریح مسابقه ی دربی می گوید: استقلال_ پرسپولیس مترادف است با بامدیریت و هدایت کادر فنی و درایت بازیکنان که حداقل شش ماه هوادران تیم را گارانتی می کنند بازیکن در استقلال یا پرسپولیس دیگر متعلق به خودش نیست چون رفتار و حرکات فردی و ورزشی آن ها در زندگی فوتبال دوستان تاثیر گذار است به عنوان یک استقلالی تاکیید می کنم که صاحبان اصلی این تیم هواداران هستند چون امثال ما اگر بازی کردیم پولش را گرفته ایم اما دوستداران استقلال همواره کنار این تیم بوده اند و خواهند بود.

ادمون اختر می افزاید: همداره های من علی دایی، عابدزاده، زرینچه، پاشازاده، مرفاوی، حسن زاده و ... همه در دوران خودمان بازی کردیم ولی اکنون آنچه که برای ما مانده است سوای درآمدی که از طریق فوتبال نصیب ما شده همان خاطرات خوشی است که گاهی هم تلخ بوده است.

ادمون اختر درباره مقایسه درآمدی آن موقع و دستمزد میلیاردی بازیکنان کنونی می گوید: پولی که ما در دهه 70 می گرفتیم چندبرابر بازیکنان کنونی بود چون با پنج میلیون تومن می توانستیم یک خانه 100 متری در تهران تهیه کنیم و الا با سه میلیارد تومن هم نمی شود یک ماشین درست و حسابی خرید. در زمان بازیگری ما فوتبالیست ها درآمد خوبی داشتند اما آن را دربوق و کرنا نمی کردند فوتبال همیشه برای بازیکنانش خوب بوده است باید قدر دان این ورزش بود و کلام آخر که بازیکنان جوان استقلال بدانند که هرچه نام و آوازه داشته باشند آوازه اصلی ازآن استقلال است.

گفت و گو: عباس اسماعیلی