چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
چند برش از فوتبال ایران

وظیفه ی کمیته فنی استقلال چیست؟

تیم پرطرفدار استقلال بعد از لیگ قهرمانان آسیا ناگهان فراز کمالوند مدیر فنی تیم را رها کرد تا او به تیم سایپا بپیوندد و بعد از این قضیه بود که به باخت ناباورانه در کارنامه مربیگری این فصل فرهاد مجیدی به ثبت رسید.

 حالا غیبت کمالوند این پرسش را پیش می آورد که کمیته فنی باشگاه استقلال چه کاره است و چرا به مجیدی اجازه داد که دستیارش را به باشگاهی دیگر بفرستد کمیته فنی اگر در مواقع حساس دست به کار نشوند و به یاری باشگاه و سرمربی نشتابد یک کمیته تشریفاتی و به قول علی پروین کشک! می شود این مسئله یعنی حضور کمیته فنی نه تنها در باشگاه استقلال بلکه در سایر باشگاه ها همانند فولاد خوزستان و... هم باید فعال شوند.

اختلاف شدید خطیبی با شجاعی و دژاگه

درباره بروز اختلاف نظر بین رسول خطیبی سرمربی تراکتور با مسعود شجاعی و اشکان دژاگه دو تن از بازیکنان سرشناس این تیم محبوب تبریزی ها باید بگوییم انگار صعود تراکتور از مرحله لیگ اول قهرمانان آسیا برای بازیکنان و کادر فنی تیم پورشور تبریزی ها تبین نکرده است به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که مسوولان تراکتور طرفین را به اعتبار پیراهن پرافتخار فوتبال آذربایجان شرقی واقف سازد پارسال که چوب آن ماجرا و محرمیت ساکت الهامی را خوردند و امسال نباید دوباره مرتکب اشتباه شوند.

بررسی تخلفات داوری در لیگ فوتبال

حسن کامرانی‌فر، رییس جدید دپارتمان داوری در خصوص انجام ۶ تعویض در دیدار پیکان و سایپا و انجام این تخلف توسط شاگردان مهدی تارتار گفت: به عنوان اولین روز کاری در دپارتمان داوری انتظار چنین پرونده عجیبی را نداشتم اما در حال بررسی تخلفات صورت گرفته در این دیدار هستیم. باید جزییات بررسی شود و سپس خاطیان مشخص و با آن‌ها برخورد شود.

وی ادامه داد: قوانین بین‌المللی فیفا و فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص می‌گویند ابتدا باید میزان تاثیرگذاری بازیکنی که به عنوان تعویض ششم یا بازیکن دوازدهم وارد زمین شده بررسی شود و سپس نسبت به نتیجه بازی، جریمه خاطیان و اعلام مقصران اصلی اعلام موضع کنیم. البته چیزی که مشخص است این است که ناظر فدراسیون و داور چهارم در این مورد کوتاهی کرده‌اند.

نویسنده: حسن امامقلی