پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نگاهی به دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر لیگ

لیگ تعطیل شد، اما حرف و حدیث ها باقیست

هفته بیست و سوم لیگ برتر به پایان رسید تا لیگ به تعطیلات برود.پس از تعطیلات موقت لیگ برتر، دیدارهای جام حذفی داغ شد؛ هرچند که در این میان دربی تبریزی ها که بازی عقب افتاده محسوب می شود، در هفتم خرداد برگزار خواهد شد.

 هفته بیست و سوم پرحرف و حدیث با حاشیه بازی پرسپولیس و استقلال به پایان رسید. در داخل مستطیل سبز چیزی به عنوان فوتبال دیده نشد اما در خارج از آن حرف و جنجال و سقوط اخلاق موج می زد. بیانیه های زرد بعد از بازی هر روز از دو تیم صادر می شود. هر کدام دیگری را محکوم می کند و در این میان فرهاد مجیدی همچنان به بیانیه هایی که صادر می شود، پاسخ می دهد. در این میان جواب مجیدی به وزیر ارتباطات همچنان نقل محافل است. آنچه که به نتیجه دربی دامن می زند، پرداختن به مسایل حاشیه ای و سرپوش گذاشتن بر ضعف های فنی است.

پرسپولیس دربی را برد و استقلال باخت و مربیان دو تیم هرگز درخصوص مسایل فنی نخواستند و نمی خواهند از چگونه بردن و باختن حرفی بزنند. در مسایل فنی تا بخواهید نکته تاریک وجود دارد. فرار رو به جلو اجازه نمی دهد تا نکته های تاریک دربی مطرح شود.

در این میان سپاهان با پنج گلی که به مس رفسنجان زد، باعث تعجب خیلی ها شد و سپاهان با این پیروزی شگفت آور به صدر جدول راه یافت.

نفت مسجدسلیمان نیز با محمود فکری با زدن یک گل از ماشین سازی عبور می کند و اکبرپور مربی ماشین سازی به قضاوت بازی شدیدا اعتراض می کند. به اعتقاد وی پنالتی ها در این بازی گرفته نشده و این باعث پیروزی مسجدسلیمان شده است.

در ادامه پیکان دو بر یک از سایپا عبور کرد و فراز کمالوند با باخت تیم سایپا که در انتهای جدول باقی ماند کارش دوچندان شد. اما پیکان با تارتار با این پیروزی نشان داد که می تواند خود را به جمع بالانشینان جدول نزدیک کند و در نهایت جوان ترین تیم را در اختیار گرفته تا با جوانانش پیام آور خوشایندی برای لیگ برتر باشد. بازی پیکان و سپاهان حاشیه های خودش را داشت.

دیدار آلومینیوم با پدیده گرچه تنش نداشت اما رجزخوانی مربیان نگاه های معنادار علیرضا منصوریان با مهدی رحمتی پر از حاشیه بود. دامنه این حاشیه به مصاحبه مطبوعاتی و مناظره مربیان دو تیم در پایان بازی کشیده شد. اما آنچه که مسلم است منصوریان توانست با شکست دادن پدیده، چالش تازه ای برای رحمتی به وجود بیاورد.

شاگردان امیر قلعه نویی (گل گهر سیرجان) با یک گل ذوب آهن را به زیر کشاندند تا خود را به مکان سوم جدول برسانند. آنچه که قابل بحث است اینکه گل گهر کمترین ستاره را در تیمش دارد.  

نساجی یک گل به فولاد زد تا کام نکونام مربی این تیم تلخ شود. هواداران مازنی برای جبران در این بازی از نکونام دلجویی کردند.

تراکتور برابر نفت ابادان به تساوی یک – یک رسید. آتش اختلاف در تراکتور موج می زند. دژاگه و مسعود شجاعی همچنان با رسول خطیبی اختلاف دارند و حاضر به همکاری با وی نیستند و از روی سکوها ناظر دیدارهای تیم شان هستند.

با توجه به دیدارهای انجام شده هفته بیست و سوم لیگ به خاطر جام حذفی و دیدارهای تیم ملی به تعطیلات موقت رفت و این فرصت مغتنمی برای ریکاوری تیم های حاضر در لیگ برتر است.

نویسنده: اکبر عزیزی