پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

هیاهوی لیگ همچنان ادامه دارد

حوادث وهیاهو همچنان دامن لیگ را گرفته و گویا قرارنیست که به نقطه پایان برسد.

روز گذشته به مسائل تیم تراکتورسازی اشاره شد.

در سایر تیم ها نیز حوادث ریز درشت وجود دارد.شکست تیم مس رفسنجان مقابل سپاهان موج جدیدی را برای تیم کرمانی ایجاد کرده است که تبعات آن خواهید دید.

در خصوص دیدار سایپا با پیکان واینکه تیم پیکان دست به شش تعویض زده است، بحثی است که برخی ها مایل به پایان یافتن ان نیستند.در این رابطه صادق درودگرکه در امور اجرایی فوتبال دستی بر اتش دارد اشاره درستی درستی می کند.

وی گفت: در چنین مواقع عوامل اجرایی مورد مواخذه قرار می گیرند.سرپرست تیم،ناظر ونماینده فدراسیون وداور چهارم که اصولا این افراد برای این گونه کار ها در کنار زمین مستقر می شوند و باید پاسخگو باشند، ولی در خصوص نتیجه بازی هیچ تاثیری وتصمیمی اتخاذ نخواهد شد.

به هر  روی پرونده این بازی در شرایطی در حال بررسی است که بد نیست بدانید که حدود سه ماه پیش در جریان مسابقات لیگ برتر جوانان تهران که مسابقاتش هنوز به پایان نرسیده است،در دیدار دو تیم جوانان استقلال با پیکان تیم استقلال دست به شش تعویض زد.البته پس از دقایقی که از جریان بازی گذشت،نماینده هیات فوتبال متوجه تعویض ششم استقلال شده بود با ورود به جریان بازی وبا فراخوانی داور دستور قطع بازی وخروج بازیکن تعویضی ششم استقلال راداد.پس از خروج بازیکن مورد نظر از جریان بازی،تیم استقلال دقایق پایانی را با ۱۰بازیکن ادامه داد، این موضوع در بررسی های انضباطی هیچ تاثیری در نتیجه مسابقه ایجاد نکرد وصرفا عوامل اجرایی وسرپرست تیم مورد مواخذه قرار گرفتند.

از اتفاقات گفتنی دیگر درلیگ استفاده از دستیار خارجی که اهل ایتالیا است و برای تیم استقلال  در نظر گرفته شده  موج تازهای را به وجود آورده است. گویا مدیریت باشگاه پذیرفته است که یک دستیار خارجی کنار دست مجیدی قرار بگیرد. اما همین نکته واکنش جدیدی را ازسوی سایر تیم ها به وجود آورده است.

معترضین اعتقاد دارند، اگر سازمان لیگ استفاده از مربی وبازیکن خارجی را برای تیم های لیگ برتر منع و تصویب کرده است، این قانون باید برای همگان یکسان باشد. قانون باید برای همه یک تعریف پیدا کند واگر قرار است به استقلال لطفی صورت بگیرد این ارفاق باید مشمول دیگران نیز شود.

حوادث لیگ همچنان پرشمار است که در این خصوص در روزهای بعدی اشاراتی دیگر از سایر تیم ها خواهیم داشت.

نویسنده: اکبر عزیزی