جمعه هفتم اردیبهشت ماه

دو پست جدید برای والیبال ایران

در جریان انتخابات داخلی هیأت‌رئیسه فدراسیون جهانی والیبال که شب گذشته به صورت آنلاین برگزار شد دکترمحمدرضا داورزنی، مریم حسابی و امیر طلوع‌کیان با کسب اکثریت آرا به عنوان عضو به‌ترتیب در ترکیب «کمیسیون مالی»، «کمیسیون ارتباطات و بازاریابی» و «شورای والیبال» قرار گرفتند.

جلسه هیأت‌رئیسه FIVB عصر روز گذشته به‌منظور تایید ترکیب اعضای کمیته اجرایی، انتخاب اعضای کمیسیون‌ها و شوراهای فدراسیون جهانی برای دوره چهار ساله، بحث پیرامون گزارش‌های مربوط به برگزاری مسابقات لیگ ملت‌ها و المپیک در شرایط کرونا، بررسی گزارش‌‌های واصله از کنفدراسیون‌ها و… برگزار شد.

در این انتخابات، دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران، عضو هیأت‌رئیسه کنفدراسیون آسیا و هیأت‌رئیسه فدراسیون جهانی، کرسی پیشین خود را در کمیسیون مالی FIVB حفظ کرد. این کمیسیون 11 نفره به ریاست عیسی حمزه کویتی و دبیری احمد گومل نیجریایی آغاز به کار می‌کند.

همچنین مریم حسابی با انتخاب هیأت‌رئیسه به عنوان عضو کمیسیون ارتباطات و بازاریابی انتخاب شد.

کمیسیون ارتباطات و بازاریابی 14 نفره به ریاست پیتر دایاموند آمریکایی و به دبیری پیتر پایکل لهستانی تشکیل شده است.

در ساختار فدراسیون جهانی، کمیسیون‌ها مشاوران تخصصی هیأت‌رئیسه و کمیته اجرایی به حساب می‌آیند که وظیفه بررسی برنامه‌ها و ارائه راهکارهای اجرایی، همچنین ارائه مشاوره تخصصی به هیأت‌رئیسه جهت تصویب طرح‌ها و برنامه‌ها را بر عهده دارند.

در ادامه رای‌گیری هیأت‌رئیسه جهت شکل‌گیری شورای والیبال فدراسیون جهانی، امیر طلوع‌کیان نیز به عضویت در این شورا انتخاب شد.

امیر طلوع‌کیان بازیکن و مدرس پیشین دانشگاه، کارشناس و مربی بین‌المللی والیبال طی سال‌های 1382 الی 1385 به عنوان رئیس کمیته نقل‌و‌انتقالات و عضو کمیته‌های مسابقات و فنی فدراسیون و از سال 1390 الی 1394 به عنوان مشاور رسانه‌ای ریاست و دبیر اتاق فکر فدراسیون مشغول به کار بوده است. او طی سال‌های 2014 الی 2019 عضو کمیسیون کارشناسی والیبال در انجمن بین‌المللی رسانه‌های ورزشی بوده و سابقه عضویت در کمیته کنترل یا برگزاری مسابقات مختلف بین‌المللی (سالنی و ساحلی) را طی سال‌های 2001 تا 2020 در کارنامه دارد.