جمعه هفتم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

خونین شهر، شهری که دوباره خرمشهر شد

روزی که خرمشهر آزاد شد، شهر نخل های سربریده شده جنوب با خون جوانان آزاده وطن آبیاری شد تا دوباره این شهر زیبا زندگی آغاز کند ...

و جوانان غیور، وطن پرست و دیندار خوزستان دوباره در دامان پرمهر پدران و مادران شریف و با شرافت جنوبی پرورش پیدا کنند و در کوچه و پس کوچه های این دیار همیشه آباد حماسه سازی های خواهران و برادران خود را با غروری آمیخته میهن دوستی سینه به سینه نقل کنند.

حدود 4 دهه از آزادی خرمشهر می گذرد. نبردی که نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی عراق بر ایران بود و 576 روز طول کشید تا خرمشهر آزاد شود. بدون تردید نام شهیدان مقاومت از سردار صیاد شیرازی گرفته تا شجاع مردی به نام جهان آرا بر تارک این دفاع مقدس برای همیشه تاریخ خواهد درخشید. 3هزار تن از فرزندان این مملکت شهید شدند و 12 هزار مجروح روی دست مام وطن ماند ولی ایران ریشه شیران است. تاریخ را که ورق بزنید مملو از شجاعانی است که جان شیرین را نثار دفاع از مرز و بوم و ناموس و آیین جاودانه کردند. و امروز با گذشت 4 دهه از این جانفشانی ها ما و مسئولان مملکتی در قبال خون هایی که ریخته شد و جان هایی که از کف رفت، رسالت و مسئولیت دارد. قدری بیندیشیم شاید که از سر خجالت هم شده، دست به جبران مافات بزنیم. ما مدیون و مرهون مردم خرمشهر و آبادان و جنوب ایران هستیم. همین و دیگر هیچ.

نویسنده: رضا اسماعیلی