شنبه هشتم اردیبهشت ماه
ایران – استرالیا؛ تمرین یا مسابقه؟

کرده: جوانان فوق العاده بودند

تیم ملی والیبال ایران فردا در چارچوب هفته چهارم لیگ ملت های جهان مقابل استرالیا قرار می گیرد. این دیدار در ساعت 12:30 ظهر به وقت ایران در ریمینی ایتالیا سوت می خورد.

استرالیا در برخی برهه ها از والیبال ما جلو زده بود. اما این بار دیگر ستاره هایی مثل وان بست را ندارد. سالهاست که ستاره پروری در این تیم به پایان رسیده است. مردانی که روزگاری در لیگ های ایتالیا بازی می کردند، امروز به حضور در لیگ های متوسط سوئد، دانمارک و آلمان بسنده می کنند.

تیم استرالیا با مربیگری مارکوز میراندا برزیلی در تمامی مسابقات سال جاری در لیگ ملت ها را واگذار کرده است. تنها بازیکن مطرح این تیم لوک پری است. لیبرویی که در تیم تورس فرانسه بازی می کند و 220 بازی بین المللی دارد. وی سابقه بازی در لیگ های ایتالیا و لهستان را هم دارد.

با این همه به نظر می رسد اگر باز بهانه روز بد و روز خوب نداشته باشیم، پیش از نبرد پس فردا با برزیل تمرین آرامی برای ملی پوشان ما خواهد بود.

درباره عملکرد تیم ملی در سه هفته گذشته نقطه نظرهای متفاوتی ارائه شده است. این بار با استاد کیومرث کرده مربی بین المللی و گزارشگر و مجری تلویزیون گفت و گو کردیم.

وی گفت: با توجه به نگاه فدراسیون به لیگ ملت ها نباید دنبال نتیجه گشت. به همین دلیل آقای آلکنو در صدد آزمون و آزمایش بازیکنان و شناخت ترکیب اصلی برای حضور در بازی های المپیک است. در واقع دست سرمربی باز است تا فارغ از فشاری که معمولا روی نتایج تیم ملی وجود دارد، از بازیکنان بازی بگیرد. بدون تردید در المپیک دیدگاه دیگری وجود خواهد داشت و همه دنبال بهترین عملکرد خواهد بود.

کرده اضافه کرد: بازیکنان جوان تیم ملی همه عالی بودند. کاش جواد کریمی هم از اول در تیم ملی حضور پیدا می کرد تا به تجارب لازمه نایل می آمد.