جمعه هفتم اردیبهشت ماه

از ویلموتس تا اسکووچیچ

نباید احساساتی عمل کرد و فریب این و آن را خورد.

اسکوچیچ با تیم ملی بدون آنکه استرس بر کسی وارد کند، صاحب صدر جدول شد و مثل آب  خوردن به مرحله بعدی صعود داشت.

قبل از اسکوچیچ ، ویلموتس با همین چند تیم بازی کرده بود و دیدید که جان به لب شدیم و با اگر و اما  در انتظار بازی های برگشت ماندیم.

نتایجی که اسکوچیچ با تیم ملی گرفت فراتر از ویلموتس است اما پولی که ویلموتس برای چند بازی وچند نتیجه ضعیف دریافت کرد در برابر قرارداد اسکوچیچ مانند کوه در برابر کاه است.

بحث بر کناری اسکوچیچ زمانی از سوی طرفداران ویلموتس و کی روش مطرح می شود که اسکوچیچ کار کردن را نسبت به دریافت مبالغ نجومی بیشتر ترجیح می دهد.

اسکوچیچ اهل سروصدا وانتخاب چند دوست نیست. او به کار علاقه نشان می دهد ودوست و دشمن را یکی دانسته وهمه را همراه تیم ملی می داند اما چه شود که برخی ها اینگونه رفتار را نپسندیده و هنوز در عالم بازگشت کی روش به سر می برند.

داستان کی روش با آن بلایی که بر سر فوتبال ایران آورد تمام شده است اما اسکوچیچ را باید حفظ وتقویت کرد.او فصل جدیدی را در فوتبال ما بازگشایی کرده است.فصلی که هم تیم ملی آرامش دارد وهم خوب نتیجه می گیرد وهم فوتبال ما بدون هیاهو شده است. اسکوچیچ بر خلاف کی روش که فقط به چند نفر وصل بود، همه را یاران تیم ملی خطاب می کند، از این رو اکنون زمان  منفی فکر کردن درخصوص این مربی نیست.

اسکوچیچ شاید به سابقه و تجربه کی روش نباشد، اما همین اسکوچیچ می تواند با نگاه مثبتی که همراه دارد به یک کی روش بی آزار وکم هیاهو و در نهایت به یک مربی پر آوازه تبدیل شود.یادتان باشد، امروز زمان تصمیمات منفی در خصوص اسکوچیچ نیست، بلکه باید به تقویت وحمایت او رفت که خود نیز از ان استقبال می کند.

نویسنده: اکبر عزیزی