پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
انتصاب به جای انتخاب؛

الله وردی: شعار ندهید و عمل کنید

الله وردی از ناراحتی و نگرانی هواداران استقلال می گوید و عواملش را ناشی از انتصاب های غیرحرفه ای می داند. ماحصل این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

جواد الله وردی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت و گویی با پایگاه خبری البرز ورزشی درباره تغییر و تحولات باشگاه استقلال تهران می گوید: معتقدم برخی افراد در استقلال به فکر پست و مقام هستند و منافع شخصی شان را دنبال می کنند به همین دلیل هرساله در باشگاه و تیم استقلال تغییرات صورت می گیرد که این امر کاملا نادرست و غیرحرفه ای است. علاوه بر این باشگاه دچار بحران مالی است که مقدمات ناراحتی و نگرانی هواداران خود را به دنبال دارد.

وی همچنین در مورد اسکوچیچ می گوید: راهیابی دوباره ایران به جام جهانی عملکرد خوب اسکوچیچ را نشان می دهد. سال های گذشته کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی اسبق تیم ملی فوتبال ایران باعث اعتبار بخشیدن به تیم ملی فوتبال کشورمان شد و در واقع مقدمات به جام جهانی را فراهم کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه از بازی های خودش در سال های گذشته می گوید: زمانی که در پرسپولیس یا استقلال بازی می کردم برخی از تماشاگران هنگام برگزاری بازی ها خطاب به من می گفتند: آقاجواد می دانیم که شما خیلی با تعصب و مردمی هستید ...»، و من این موضوع را به خاطر سپرده و هرگز فراموش نمی کنم. قطع به یقین وضعیت حال حاضر فوتبال ایران مانند گذشته نیست و کسی حرف مدیران یا سرمربی ها را گوش نمی دهد و توجهی به آن ندارد. مثلا زمانی که علی پروین مسئولیت کادر فنی را برعهده داشت از اعتبار و احترام ویژه ای به خصوص هواداران داشت و کسی بی توجه از صحبت ها و حرف هایش نبود.

الله وردی از اقدامات وزارت ورزش هم انتقاد می کند و بیان می کند: بزرگترین مساله رشته های ورزشی، بحران مالی است و تا این مدت همه به جای عمل کردن حرف شان به ساختن شعار بودند. حتی برای من هم سوال پیش آمده که در این چند ساله چرا دولت و به ویژه وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با واگذاری امتیاز باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی کوتاهی می کنند؟! و نکته جالب اینکه بعد از پایان دوره مسئولیت شان با کلی بدهکاری این وزارتخانه را تحویل می دهند و اعضای ورزش به جای انتخابات، انتصابات را شیوه کار خود قر ار می دهند.

گفت و گو: حسن امامقلی