جمعه هفتم اردیبهشت ماه
بازگشت در سکوت و سردی؛

پرتوی: تیم ملی نیازمند تعامل و تعادل است

تیم ملی والیبال ایران با انبانی از باخت، امروز به کشور بازگشت. سردی و سکوت در پیشباز از این تیم آزاردهنده بود. اما این تیم واقعا انتظارات را برآورده نساخت.

قرار است بعد از چند روز استراحت از 12 تیرماه اردوی آماده سازی ملی پوشان برای بازی های المپیک برپا شود. بدون تردید دو، سه نفر از این بازیکنان پیش هنگام خط خواهند خورد تا نوبت به 12 بازیکن اعزامی به المپیک فرا برسد. شکست ها و پیروزی ها در ورزش امری اجتناب ناپذیر است اما باید از شکست ها پند گرفت. در این رهگذر پایگاه البرز ورزشی نظر و رهنمودهای کارشناسان را جویا خواهد شد. کمک به تیم ملی یک وظیفه ملی است و در بخش اول نقطه نظرات عزیز پرتوی کارشناس و پیشکسوت کارکشته این رشته را می خوانید. 

جام‌ملت ها مسابقاتی برای توسعه و پیشرفت این ورزش بین نوجوانان و طرفدراران‌ والیبال است و با داشتن  جوایز نقدی دلاری زمینه اشتیاق را در نزد بازیکنان‌ جهان  تقویت می کند، عزیز پرتوی بازیکن و مربی سابق  تیم ملی با بیان این مطلب می افزاید: شما دیده اید که در لیگ امسال تیم ها با تعییرات زیادی به میدان آمده بودند به ویژه تیم های المپیکی که تقریبا همه ترکیب اصلی خود را به کار نگرفتند تا یک ماه دیگر که المپیکی آغاز می شود با توپ‌پر به میدان بروند؛ تیم ما بر عکس تمام تیم هاعمل کرد و به جز بردیا سعادت هیچ بازیکن‌ جدیدی رو نکرد چون بقیه بازیکنان سابقه دعوت شدن یا بازی کردن در تیم ملی دا داشته اند و باید دید که چرا آقای آلکنو مانند دیگران اقدام نکرده بود.

پرتوی اضافه کرد: در نگاهی دیگر تیم ما از نظر آمادگی جسمانی و شرایط خوبی نداشت، برد  و از  نبود تعامل بین بازیکنان رنج برد چهره بازیکنان را مشاهده می کردید مشخص  بود که ازمسایلی نگران بودند.

مربی بین المللی والیبال ادامه داد: در فرصت باقیمانده تا المپیک  باید در جست و جوی واقعیت ها بود تا حقیقت را پیدا کرد و اینکه چه بر سر تیم ملی آمده است.

چندین سال تر کیب تیم‌ملی دست نخورده بود طبیعی است که باید جوانان را آزمود تا دریافت که آیا عرضه و جربزه بازی در مسابقات مهم جهانی را دارند یا سرمایه گذاری برای آنها بیهوده است؟ سال هاست که معروف، موسوی، غفور و میلاد برای تیم ملی بازی می کنند لذا برای تعییر نسل یا ایجاد پشتوانه کمی تحمل داسته باشیم.

گفت و گو: جمشید حمیدی