پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دکتر جمالیان تمامی قهرمانان کشتی را چکاپ کرد

انجام معاینات پزشکی خصوصا چکاپ قلب و عروق ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک توکیو از جمله اقداماتی است که در دستور کار کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی ورزشی قرار دارد. مسئولیت این امر مهم را به عهده دکتر علی جمالیان پزشک نام آشنا، فوق تخصص قلب و عروق و رییس بیمارستان شهید لواسانی دارده شده است.

دکتر جمالیان متخصص قلب و عروق که اخیرا ملی پوشان کشتی و کاراته اعزامی به المپیک را در محل ستاد پزشکی ورزشی مجموعه آزادی مورد معاینه قرار داده طی گفت و گوی کوتاه با البرز ورزشی خاطرنشان کرد:حضور در کنار قهرمانان افتخار آفرین و خدمت به ورزشکارانی که به زودی عازم المپیک خواهند شد باعث افتخار است و من خوشحالم از اینکه نقشی هر چند کوچک در مسیر موفقیت افتخار آفرینان از طریق پایش سلامت آنها ایفا کرده باشم.‌
وی در پاسخ به این پرسش که آیا پایش سلامت قلبی تمام ملی پوشان اعزامی بر عهده شما گذاشته شده و در معاینات سلامت قلبی ورزشکاران مورد نگران کننده ای وجود داشته، خاطرنشان کرد: به عنوان پزشک معتمد کمیته المپیک وظیفه پایش سلامت قلبی کلیه نفرات اعزامی به المپیک بر عهده اینجانب قرار دارد. خوشبختانه تا به اینجا هیچ کدام از ورزشکارانی که مورد معاینه قرار گرفتند مسئله خاص و نگران کننده ای نداشته اند. امیدوارم آنان با سلامت و آمادگی کامل  برای کسب موفقیت در میدان المپیک تلاش کنند.
دکتر جمالیان در پایان تاکید کرد: اخیرا جمعی از قهرمانان کشتی و کاراته اعزامی به المپیک مورد معاینه قرار گرفتند که همگی آنها از سلامت کامل قلبی و عروقی برخوردار و برای حضور در بزرگترین میدان ورزشی آماده اند. شخصا از اینکه   بتوانم نقشی در موفقیت آنها برای افتخار آفرینی داشته باشم خرسندم. خصوصا تلاش برخی از بانوان ملی پوش کشورمان از جمله کاراته کاران که با عزم راسخ قصد دارند در بازی های المپیک به موفقیت برسند غرور انگیز است. آرزو می کنم آنها و کلیه ورزشکاران اعزامی کشورمان بتوانند به اهداف مورد نظر خود در بازی های المپیک دست پیدا کنند.
نویسنده: احمد دباغ