پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بازتاب دوپینگی شدن یک رزمی کار؛

عموزاده: کاراته به آرامش نیاز دارد

در پی درز خبر دوپینگی شدن یکی از کاراته کاهای تیم ملی اخبار ریز و درشت زیادی پیرامون این خبر درج شده است...

در پی درز خبر دوپینگی شدن یکی از کاراته کاهای تیم ملی اخبار ریز و درشت زیادی پیرامون این خبر درج شده است. اما مهدی عموزاده قهرمان سابق جهان از مربیان مطرح این رشته به البرز ورزشی می گوید: خواهش می کنیم اجازه ندهید که کاراته در آستانه المپیک وارد حاشیه شود. اتفاق ناگواری افتاده است اما من بهمن عسگری را می شناسم او قهرمانی درست اندیش و نیکوکردار است که با عمل صالح خود قهرمان جهان هم شده است. حالا چگونه مبادرت به این عمل کرده، نمی دانم.

عموزاده اضافه می کند: می دانید آقای عسگری دچار کرونا شد. به همین دلیل شاید مبادرت به مصرف دارویی کرده باشد که دست خودش نبوده است. خودم کرونا گرفته بودم؛ در این مدت 40-30 به من آمپول تزریق کردند. پس به جای هرگونه پیش داوری کمک کنیم این مشکل برطرف شود. سازمان نادو بسیار سخت گیر است. باید دید که در این باره چه خواهد کرد.

عموزاده درباره سجاد گنج زاده دیگر کاراته کای اعزامی به بازی های المپیک نیز می گوید: او هم قهرمان جهان و نفر اول رنکینگ وزن خودش است و آرزو می کنم که با حل مشکل آقای عسگری این دو قهرمان کاراته بتوانند در اولین میدان بزرگ المپیک با دست پر بازگردند. المپیک متاسفانه فقط مبارزه ورزشی نیست که قهرمان گاهی ناچار می شود که با عوامل جانبی و داوران هم پیکار کند. کما اینکه در مسابقات انتخابی پاریس علنا اجازه ندادند که خانم صادقی در کاتا المپیکی شود. پس فکر و ذکر کاراته را به هم نزنیم و اجازه بدهیم بچه های ایران افتخارآفرین شوند.

گفت و گو: عباس اسماعیلی