چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

به احترام همه بانوان المپیکی ورزش ایران

با المپیکی شدن ثریا آقایی و فرزانه فصیحی تعداد بانوان ایرانی که در المپیک 2021 حضور می یابند، به رقم 10 رسید تا حد نصاب جدیدی در اعزام شیردختران کشورمان رقم بخورد. از این جمع پرافتخار نجمه خدمتی تیرانداز خراسان جنوبی تنها ورزشکاری است که از المپیک ریو، باقی مانده و این بار هم در جمع کاروانیان مشاهده می شود.

به تک تک این دختران پرتلاش کشورمان از حمیده عباسعلی گرفته تا ناهید کیانی و نازنین ملایی و ... افتخار می کنیم و از اینکه می خوانیم یا می شنویم که برخی از استخوان خردکرده های ورزش به جای حمایت از چهره هایی مثل فصیحی دست به اعتراض و انتقاد می زنند، تعجب می کنیم. نقدها البته که می تواند سازنده باشد ولی به یاد بیاوریم که همین فصیحی چگونه با هزینه شخصی راهی دیاران دور و کشورهای خارجی شده و با مشقت فراوان راه ورزش قهرمانی را طی کرده است. نمی توانیم او را با مریم طوسی مقایسه کنیم. طوسی هم از افتخارات دوومیدانی ماست. اما آنقدر ناملایمات دید که عطای دویدن را به لقای آن بخشید. کمک کنیم تا نسل جدید ما با دلگرمی بیشتر به راه ورزش قهرمانی بروند.

امروز که در آستان المپیک ایستاده ایم، صداقت روزنامه نگاری و احترام و ارج گذاری در فرهنگ ایرانی به آن تاکید شده، باید از پیشگامان بانوان المپیکی به نیکی یاد کنیم. از نازلی بیات ماکو، ژولیت گفرکف، سیمین صفاجو، جمیله سروری، ژیلا الماسی، گیتی محبان، مهوش صفایی و مریم آچاک گرفته که از نخستین بانوان ایرانی راه یافته به بازی های ملل بودن تا لیدا فریمان که در المپیک 1996 آتلانتا با حجاب در صحنه بازی ها حاضر شد منیژه صفایی، نسیم حسن پور و ... به نوعی سنگ بنای ورزش قهرمانی بانوان بودند و در عرصه های بزرگ بین المللی حضور و توان بانوان ایرانی را به تصویر کشیده اند. پس به این همه تلاش و کوشندگی احترام بگذاریم و برای تک تک دختران شجاع ایران و مادران تندرست آینده وطن آرزوی موفقیت و سربلندی کنیم.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی