چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
مشکلات باشگاه های فوتبال کشور

اقبالی: آقای مجیدی، پاداش وظیفه شما نیست

تا مادامی که پول دست مسئولان باشد و افراد غیرمتخصص و کار نابلد در راس فوتبال باشگاهی ما قرار گیرند، وضع به همین منوال خواهد بود.

مسعود اقبالی مدرس و مربی باتجربه و سرشناس فوتبال ایران با بیان این مطلب درباره اوضاع جاری باشگاه استقلال می گوید: متاسفانه برخی مدیران باشگاه ها به خاطر پست و مقام از طریق روابط وارد چرخه اداری باشگاه ها می شوند و به جای حل مشکلات به کمک و پیشرفت فوتبال باشگاهی تحت تاثیر دستورات و خط و خطوط مدیران بالادستی قرار می گیرند.

اقبالی می افزاید: واقعا خنده دار است که می شنوم فرهاد مجیدی به بازیکنان پاداش می دهند. کجای دنیای مربی به جای مسایل فنی به این گونه اقدامات روی می آورند. پرداخت پول یا پاداش وظیفه مدیرعامل یک باشگاه است. البته زمانی مرحوم ناصرخان حجازی بازیکنان را حتی به منزل شخصی خود می برد، چون هدفش تنظیم مسایل روانی و روحی تیم بوده است اما اکنون همه چیز برعکس شده و حاشیه حرف اول را در باشگاه می زند.

مسعود اقبالی که روزگاری در کادرفنی استقلال جای داشت، این روزها سرگرم ترجمه و تدوین چند کتاب در مورد مسایل تاکتیکی مرتبط با حمله و دفاع در فوتبال است، می گوید: مربیان ما باید به جای پرداختن به حاشیه در کلاس های متعدد مربیگری شرکت کنند و بر دانش خود بیفزایند و آنقدر قوی شوند تا به دو، سه باخت، صندلی خود را متزلزل نبینند. بار دیگر تاکید می کنم سوای عدم حضور متخصصان در باشگاه ها زیرساخت فوتبال ما هم باید درست شود. سال هاست که همه نگاه ها و رقابت ها روی پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تا حدودی تراکتورسازی است در صورتی که اگر پول یا کمکی هست باید برای همه باشگاه ها باشد. چرا که تبعیض باعث بروز هرج و مرج نگرانی می شود و سرانجام بار دیگر تاکید می کنم که مدیرعامل هر باشگاهی به ویژه استقلال و پرسپولیس مدیر و کاربلد باشد.

گفت و گو: حسن امامقلی