چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
عباس رضوی مدرس فوتبال سوئد :

تغییر در کادر فنی تیم ملی منطقی نبود/ در پرتو نبوغ ملی پوشان به جام‌جهانی می رويم

ابقای اسکوچیچ و بازی های پیش رو که از حساسیت خاصی برای تیم ملی برخوردار است، بهانه ای شد تا گپ و گفتی با استاد عباس رضوی معلم  با پرنسیب و مدرس فوتبال که در سوئد فعالیت می کند، داشته باشیم.

وی ابتدا در خصوص ابقای اسکوچیچ گفت : واقعیت این است که تیم ما در منامه کارنامه موفقیت آمیزی داشت، لذا تغییر در زمان فعلی به صلاح نبود. چون تا شهریورماه که مرحله نهایی بازیهای مقدماتی جام جهانی برگزار می شود، فرصت چندانی نداریم. البته تاکید کنم که تیم قبراقی داریم و نفرات هوشمند و پخته ای در اختیار کادر فنی قرار دارد که به باور بنده در زمره بهترین ها طی سال‌های اخیر هستند.
ضمن اینکه حضور دستیاران باهوش مثل کریم باقری در نیمکت  برای تیم ملی موهبتی گرانبهاست.
این را هم باید ملکه ذهن کرد که یک مربی باید چندین سال در نیمکت تیم ملی بنشیند تا بتواند بر سایه روشنها واقف شود و تفکرات خود را پیاده کند.
تیم‌ملی بدون حتی یک بازی تدارکاتی به منامه رفت و به سبب نبوغ سرشار نفرات توانست تیرش را به هدف بنشاند. 
رضوی در ادامه اضافه کرد: بنده سهم بازیکنان را در موفقیت اخیر در منامه بسیار تاثیر گذار می دانم. شاکله تیم ملی را نفراتی تشکیل می دهند که بیشتر در لیگ های اروپایی بازی می کنند و از نبوغ بالایی برخوردارند اما این مهره ها باید مچ تر شوند و بازی‌های تدارکاتی باید در دستور کار قرار گیرد. در واقع شالوده تیم باید حفظ شود و پیش از بازیهای شهریورماه، بگونه ای مهندسی شود که ملی پوشان با هارمونی بهتر آماده پیکار با رقبا باشند.
از این مدرس نام آشنا می پرسم، آیا به صعود تیم ملی به جام جهانی آتی امیدوار هستید، که استاد می گوید: بله امیدوارم. با این همه بازیکن کلیدی می توان به جام جهانی 2022 صعود کرد، منتهی باید از آنها بخوبی بازی گرفت و با اندیشه ها و رویکرد مناسب، پوئن های لازم را کسب کرد.
استاد رضوی درخصوص مزیت های حضور فوتبال ما در جام جهانی اینگونه اظهار داشت : قطعا تاثیر دارد و انگیزه جوان‌ترها را مضاعف می کند و فوتبال ما بیشتر در نزد حرفه ایها دیده خواهد شد.
اما صرف صعود به جام‌جهانی نباید هدف غایی باشد. ما هنوز در نوع آموزش و عنایت به فوتبال پایه ای سستی می کنیم.
بسیاری از معلمان کاربلد بیرون گود هستند و متاسفانه برخی از افراد شارلاتان به عنوان مربی سازنده فعالیت می کنند که فقط بفکر پول هستند نه آینده فوتبال این مملکت.
باید مثل رقبا بویژه قطری‌ها آینده سازی کنیم و بهترین گزینه تشکیل یک آکادمی فوتبال توسط فدراسيون فوتبال با حضور مربیان دلسوز و سازنده است.
 ذکر این نکته ضروری است که جناب عباس رضوی در آیتم سازندگی و فوتبال پایه، حرف های جالب دیگری بر زبان آورد که در آینده و به صورت مشروح به آن خواهیم پرداخت.


گفت و گو : رضا میرزاییان