جمعه هفتم اردیبهشت ماه

کلینیک تخصصی انگیزش و رقابت ویژه تیم ملی بانوان

تاکید واعظ ‌موسوی بر لزوم همخوانی بین زندگی ورزشی و شخصی ورزشکاران

دکتر واعظ موسوی در کلینیک تخصصی انگیزش و رقابت، ویژه تیم ملی والیبال بانوان بر هماهنگی و همخوانی بین عملکرد ورزشی و عملکرد در زندگی شخصی تاکید کرد.

کلینیک تخصصی انگیزش و رقابت، ویژه تیم ملی والیبال بانوان امروز با تدریس دکتر محمد خبیری عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران و با حضور دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون، فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان، مهناز شاددل مشاور امور بانوان، دکتر سیدمحمد کاظم واعظ موسوی روانشناس، اعضای کادرفنی و بازیکنان حاضر در اردوی انتخابی تیم ملی بانوان در کمپ چمران برگزار شد.

دکتر سیدمحمدکاظم واعظ‌موسوی مدرس و مدیر مرکز روانشناسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ضمن تشکر از حضور دکتر خبیری در این کلینیک گفت: می‌خواهیم در والیبال به نقطه اوجی برسیم که استعدادش را داریم. اما چون میزان استعداد را نمی‌دانیم باید 100درصد تلاش‌‌مان را به کار بگیریم.

او با تاکید بر این‌که انسان موجودی یک بعدی نیست و فقط عملکرد ورزشی ندارد، افزود: مگر ما در زندگی شخصی‌مان به اوج رسیده‌ایم که در زندگی ورزش حرفه‌ای هم به اوج برسیم؟ اصلا چرا باید در والیبال به اوج برسیم؟ مگر در سایر ابعداد زندگی در اوج هستیم؟

به شخصه معتقدم انسانی که می‌خواهد به اوج عملکرد ورزشی برسد، نمی‌تواند در دیگر شاخص‌های زندگی در سطح پایینی قرار داشته باشد. پس باید به هماهنگی و همخوانی بین عملکرد ورزشی و عملکرد در زندگی شخصی برسیم.

دکتر واعظ ‌موسوی گفت: مگر می‌شود روابط‌‌مان را با دنیای پیرامون‌ اصلاح نکنیم اما در زندگی ورزشی در اوج باشیم؟ چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. پدیده‌هایی چون انسانیت و اخلاق، پدیده‌های خاصی هستند که معقول، ذهنی، قابل دیدن و لمس شدن نیستند و مشخص نمی‌شوند مگر در رفتار. بنابراین در رفتار است که پدیده‌های ذهنی به پدیده‌های ملموس تبدیل می‌شوند. می‌خواهم بگویم که استعدادهایتان مشخص نمی‌شود مگر این‌که آن‌ها را در عمل نشان دهید. آن وقت است که دیده می‌شوید.