چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
بازی های تدارکاتی از نان شب هم واجب تر است

حشمت مهاجرانی: کریم و وحید عصای دست اسکوچیچ هستند

محال است که از توفیق های ماندگار فوتبال این سرزمین بگویی و بنویسی ولی نام استاد حشمت مهاجرانی را به محاق فراموشی بسپاری.

بزرگمردی که به تیم ملی ما اقتدار بخشید و سبب گشت تا همای قهرمانی سالهای سال روی شانه ما بنشیند و بتوانیم سر بر آسمان فوتبال قاره کهن بساییم.

باری، با دوست دیرینه تماس برقرار کردم و پس از خوش وبش همیشگی، در خصوص تیم‌ملی و جام جهانی با هم گپ زدیم.

مهاجرانی ابتدا عملکرد تیم ملی در منامه را ستود و اظهار داشت : تیم ما باوجود اینکه حتی یک بازی تدارکاتی نداشت در منامه عملکرد خوبی داشت و بنده بسیار خشنود شدم که توانست با توانمندی و بازی‌های حساب شده از پس تیمهای مای بحرین و عراق برآید و به مرحله بعد صعود کند.

به اعتقاد بنده، خط میانی ما فوق العاده بود و مهاجمان نیز هوشمند و هماهنگ نشان دادند اما کمربند دفاعی استحکام لازم را نداشت. قطعا اسکوچیچ و دستیارانش به سایه روش‌های تیم واقف شده اند و باید در بازیهای تدارکاتی آتی،  بچه ها را مچ کنند. اینگونه بازی‌ها  حیاتی و از نان شب هم برای تیم ملی واجب تر است.

مهاجرانی ماندن اسکوچیچ را حرکتی مناسب توصیف کرد و گفت : ما تا شهریور ماه زمان اندکی داریم و معتقدم ابقای این مربی کار پسندید ه ای بود.

اسکوچیچ سالها در ایران زندگی کرده و با اوضاع و احوال فوتبال ما انس گرفته است و بهمین دلیل ابقا او در این برهه لازم بود.

 یک نکته مهم دیگر اینکه حضور وحید هاشمیان و کریم باقری در نیمکت تیم ملی را یک اقدام عالی می دانم. این دو عصای دست اسکوچیچ در منامه بودند و امیدوارم که این کادر در دور بعدی هم بکار گرفته شوند.

ما در مرحله نهایی با رقبای سخت کوش تر و جدی تر مواجه خواهیم شد و آرزو می کنم فدراسیون با ارائه یک برنامه مدون مسیر را برای اعتلای تیم ملی هموار کند.

وی که حرفهایش گل انداخته بود تاکید کرد: نسلی در زمان فعلی حضور دارند که قابلیت لازم را برای موفقیت تیم ملی دارا هستند. مسوولان و رسانه ها وظیفه خطیری بر دوش دارند و باید با حمایت بی شائبه خود، اسباب صعود تیم ملی کشورمان به جام‌جهانی را فراهم کنند.

در نقطه مقابل عدم موفقیت تیم ملی باعث می‌شود که یک نسل طلایی بسوزد که امیدوارم اینچنین نشود.

نویسنده: رضا میرزاییان