جمعه هفتم اردیبهشت ماه

آقایی: نصف عمر ژیمناستیک صرف اختلافات می شود

کارشناس ژيمناستیک اعتقاد دارد که سیدرضا کیخواه سهمیه شرکت در المپیک را خواهد گرفت و نامه نگاری برای کسب وایلدکارد تحقق خواهد یافت.

اسماعیل آقایی مربی و داور بین المللی و عضو سابق تیم ملی ژیمناستیک در گفت و گو با البرز ورزشی گفت و اظهارداشت: فاصله کیخواه با قهرمان ژاپنی سی و سه هزارم است که فاصله ای ناچیز بوده و معتقدم که 99درصد شانس جایگزینی ژیمناست ایرانی وجود دارد. کیخواه با کسب مدال طلای خرک حلقه جام جهانی قطر یکی از نوادر این ورزش محسوب می شود. آقایی درباره اوضاع جاری فدراسیون ژیمناستیک و مسایل مبتلا به این رشته می گوید: که من نه با فدراسیون کنونی دارم و نه مخالف این تشکیلات هستم اما معتقدم که خانم دکتر درگاهی تلاش های خود را انجام داده است. متاسفانه مشکل ژیمناستیک در ایران این است که نصف عمر همه دست اندرکاران این ورزش براثر اختلافات هدر می رود.

آقایی که دوره های پیشرفته مربیگری را در اوکراین و روسیه گذرانده است، اضافه می کند: از نگاه من همه 25 رئیس فدراسیونی که در این ورزش عهده دار مسئولیت شده بودند، زحمت کشیدند و نباید تلاش های آنان را نادیده بگیریم. متاسفانه اکنون خود دستگاه متولی ورزش چوب لای چرخ ژیمناستیک می گذارند و برخی از دوستان ما هم در این زمینه همکاری می کنند.

رئیس پیشین انجمن آموزشگاه کشور می گوید: ژیمناستیک رئیس فدراسیونی می خواهد که بتواند از تفرقه ها جلوگیری کند و در سایه همدلی به سوی پیشرفت حرکت کند. روز 19 تیرماه تکلیف کاندیداها از جمله خانم دکتر درگاهی برای احراز کرسی ریاست مشخص خواهد شد ولی باز هم تاکید می کنم که ما در این ورزش به وحدت و همفکری نیاز داریم.

گفت و گو: ج – دوستدار