چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

فوتبال مهندسی شده؛ شایعه یا واقعیت

چند صباحی است که برخی ها پیروزی های تیم پرسپولیس را مهندسی شده می نامند. این در حالی است که همین پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم به موفقیت هایی نائل آمده است. آیا اینجا هم بحث مهندسی وجود دارد؟

متاسفانه واقعیت این است که به جای درمان فوتبال و ارائه طرح جهت خروج از بن بست، با طرح مسایل غیرواقع خودمان را به کوچه چپ زده ایم تا بیماری شایعه سازی همچنان وبال گردن فوتبال باشد. یکی نیست بپرسد که شرط بندهای نفوذی به بدنه فوتبال از جان فوتبال چه می خواهند؟ این همان گوشه ای از بیمار بودن فوتبال است. متاسفانه خیلی ها در این آلودگی گرفتار شده اند.

از انتخابات اخیر در فدراسیون فوتبال کسی سخن نمی گوید، چون بحث منافع مطرح است.نزدیک به ۲۴انتصاب اخیرا در کمیته های مختلف فدراسیون فوتبال صورت گرفته که به اکثریت اتفاق تازه واردان با فوتبال بیگانه هستند. آیا این بیماری نیست؟

در فوتبال پایه اغلب دست های پنهان همچنان در حال زد و بند هستند.بازیکنی که در هیچ تیمی عضویت ندارد چگونه می شود که سر از یکی از تیم های ملی در آورد. در همین فوتبال پایه برخی ها به دلیل خرید و فروش تیم ها که اصولا کارشان هم همین است، چنان به ثروت رسیده اند که نامشان در ردیف چند مرد ثروتمند فوتبال قرار گرفته است. آیا این بیماری نیست؟

در خصوص فوتبال پایه حرف فراوان است که بازگو کردن آن را به آینده موکول می کنیم.چون بحث های فراوانی را به دنبال دارد.

آری فوتبال ما بدجوری بیمار است. تا مادامی که تفکر بیمار گونه را از خود دور نسازیم، راه علاج میسر نخواهد شد.

پرسپولیس،پرسپولیس است. این موقعیت امروز به وجود نیامده است. استقلال هم استقلال است.این تیم در فوتبال ما صاحب ریشه است، بنابراین اگر امروز با مجیدی در مسیر پیروزی های متوالی گام بر می دارد، بحثی نیست که به امروز مربوط باشد. پرداختن به مسائل حاشیه ای وتوجه به مسائل تخریب کننده دقیقا همان بیماری تلقی می شود که می خواهد فوتبال ما را از قدرت به زیر کشیده  تا واقعیت ها و قدرت های تیم های باشگاهی ما به هیچ انگاشته شود.

نویسنده: اکبر عزیزی