چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
به رئیس جمهور نامه نوشته ایم؛

یزدانی خرم: با قحط الرجال مدیریت در ورزش مواجه هستیم

ورزش با سلامت و شادابی جامعه سر و کار دارد و این مساله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم بوده است ولی متاسفانه دولت های گذشته آن گونه که شایسته بود به این مقوله نپرداختند.

محمدرضا یزدانی خرم رئیس موفق پیشین فدراسیون های کشتی و والیبال درباره گزینه های انتخاب وزارت ورزش در دولت جدید با بیان مطلب فوق می افزاید: شاید در این سال ها مدال هایی هم گرفته باشیم اما برنامه ریزی شده و اصولی نبوده است. لذا در نامه ای که به آقای رئیس جمهور نوشته ایم، از ایشان درخواست کرده ایم که وزیر جدید را از جمع ورزشیان انتخاب کند. اداره ورزش با سایر وزارتخانه ها تفاوت آشکار دارد. و اگر وزیری از جنس ورزش نباشد، ناچار می شود مانند برخی آقایان اداره امور را به دست معاونان خود بسپارد که در آن صورت از تخصص و اهلیت لازمه دور می ماند. البته شاخصه های وزرا را رهبری تعیین فرمودند اما آقای رئیس جمهور باید بداند که در سی سال گذشته تعداد بیمارستان ها در همین پایتخت به چندین برابر افزایش یافته است اما تاسیس ورزشگاه ها رشدی کند و ناچیز داشته است در صورتی که اگر جامعه را سالم سازی کنیم، دیگر نیازی به بیمارستان نداریم.

وی می افزاید: متاسفانه افرادی که امثال مرا به زور از والیبال به کشتی آورده بودند و سپس با زور از کشتی رانده اند، امروز هم کاندیدای وزارت ورزش شده اند در صورتی که در همین تشکیلات کنونی افرادی مثل آقایان آجورلو، خسروی وفا و چندین نفر دیگر حضور دارند که هم مدیریت بلدند و هم ورزش بلدند. متاسفانه ما الان در اداره کشور به لحاظ مدیریتی دچار قحط الرجال شدیم ولی برای ساختن جوان ها باید آنها را کنار تجربه داران قرار داد.

رئیس پیشین فدراسیون والیبال درباره اوضاع کنونی والیبال کشور می گوید: تیم ما در لیگ جهانی شرکت کرد. هیچ یک از کشورهای منطقه به جز ژاپن چنین فرصت و افتخاری را به دست نیاورده بودند اما متاسفانه ما بهره برداری لازمه را از این موقعیت نکرده ایم.

سرمربی تیم ملی چند بازی پنج گیمه را واگذار کرد. روس ها مربیان سازنده ای هستند ولی در کوچینگ ضعف دارند. هفده سال در والیبال بودم و کاملا با اوضاع بین المللی ورزش آشنایی دارم. والیبال امروز یکی از مهم ترین فدراسیون های ورزشی کشور است و این محصول بیست و پنج سال کار در تشکیلات توپ و تور بوده است. در لیگ ملت ها امریکا را که شکست دادیم، یک پیروزی سیاسی – ورزشی بود، اما باید بدانیم که برای حضور موفق در عرصه های بین المللی باید تدارکات بین المللی هم داشته باشیم. آقای آلکنو با بازیکنان آشنایی لازمه را نداشت.

یزدانی خرم در پاسخ به پرسش البرز ورزشی مبنی بر اینکه اگر در زمان ریاست وی، بازیکنی مانند فرهاد قائمی والیبال را لجن زار تلقی می کرد، چه برخوردی داشت، گفت: در زمان من هیچ کس جرات نداشت چنین حرفی بزند و حالا هم که این بازیکن که به خود اجازه چنین برخورد ناپسندی را داده است، باید با وی برخورد شود.

گفت و گو: جمشید حمیدی