پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

چند برش از فوتبال ایران

از میان اخبار ریز و درشت امروز فوتبال کشور چند خبر ریز اما جالب را برگزیده ایم که می خوانیم.

استقلال به سهمیه آسیا نزدیک تر شد

شب گذشته در ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران چند دیدار برگزار شد که از مهم ترین آنها می توان به پیروزی دو بر یک استقلال برابر تراکتورسازی و تساوی پرسپولیس در گرمای کشنده اهواز اشاره کنیم. پرسپولیس تیم نزول کرده فولاد خوزستان را شکست داد و ماشین سازی نیز سه بر صفر مس رفسنجان را مغلوب ساخت. آلومینیوم اراک هم دو بر یک از گلهر سیرجان شکست خورد و تساوی پیکان مقابل سپاهان و توقف یک بر یک نفت آبادان با نفت مسجدسلیمان از جمله اتفاقات این دیدارها بود. به این ترتیب پیکان با 55 امتیاز همچنان در صدر قرار دارد اما دو تیم استقلال و سپاهان هر کدام با 47 و 53 امتیاز در مکان های بعدی جای دارند. استقلال با این پیروزی که اشاره کرده ایم، یک گام به کسب سهمیه در لیگ قهرمانان نزدیک تر شد.

دیشب مهدی قائدی، مهاجم جوان و هرمزگانی خوزستان یکی از چهره های بارز میدان بود و در پیروزی دو بر یک آبی پوشان نقش بسزایی ایفا کرد.

 

 

جدایی  حتمی مظاهری از استقلال

وضعیت رشید مظاهری دروازه بان این روز‌های استقلال برای فصل آتی مشخص نیست.

رشید مظاهری این روز‌ها روی نیمکت استقلال می‌نشیند تا شاهد هنرنمایی رقیبش یعنی سیدحسین حسینی درون زمین باشد. این موضوع در شرایطی رخ داده که رشید به عنوان دروازه بان اصلی برای استقلال خریداری شد، ولی حالا ۵ بازی می‌شود که در ترکیب قرار نمی‌گیرد.

رشید مظاهری در شرایطی نیمکت نشین سیدحسین حسینی شده که بعید است فعلا فرصتی برای بازی در ترکیب اصلی به دست بیاورد. حسینی این روز‌ها در اوج آمادگی است و بعد از ۵ بازی فقط یک گل خورده دارد که آنهم مربوط به به گل دقایق پایانی بازی با تراکتور است. سید حسین حسینی علاقه زیادی به ثبت رکورد پنجمین کلین شیت داشت، ولی دروازه اش در دقایق پایانی باز شد.

 

پیراهن سیدجلال بایگانی شد

براساس تصمیمات باشگاه پرسپولیس، پیراهن سیدجلال حسینی مدافع بسیار خوب و تاثیرگذار گیلانی این تیم برای همیشه در باشگاه پرسپولیس بایگانی شد. سیدجلال در حال حاضر نیز با پرسپولیسی ها در لیگ برتر حضور دارد. از سوی دیگر از باشگاه استقلال هم خبر رسیده که دیاباته مهاجم گلزن آفریقایی – فرانسوی و همچنین ملیچ موفق به تمدید قرارداد خود با آبی پوشان نشده اند و به احتمال خیلی زیاد این دو بازیکن را از این پس در ترکیب استقلالی نخواهیم دید.

نویسنده: حسن امامقلی