چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
یادگار ماندگار

مژدهی سامسون بدون دلیله

امجدیه پیر باز هم میزبان یک تیم پرطرفدار بود و این بار استوک سیتی از انگلستان و تیم ملی فوتبال در این استادیوم روبروی هم صف آرایی کردند.

شوق تماشای بازی گوردون بنکس بهترین و محبوب ترین دروازه بان تاریخ پس از یاشین و مهاجم بزرگی همچون جف هورست که در فینال جام جهانی 1996 لندن 3 گل به آلمان ها زد و انگلیسی ها را قهرمان جهان کرد طوری ورزشگاه امجدیه را پر کرده بود که جای سوزن انداختن نبود. این بازی آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال بود که باید برای مقدماتی جام جهانی به دیدار طوفان زرد (کره شمالی) می رفت.

وجود گوردون بنکس در دروازه و حضور جف هورست در نوک پیکان استوک باعث شده بود تیم ملی فوتبال ایران با احتیاطی توام با ترس بازی را شروع کند اما دقیقه 15 مسابقه جوان تازه وارد تیم ملی طلسم هراس را شکست و دروازه بنکس را با خطر روبه رو کرد.

مسعود مژدهی جوان تازه وارد تا آستانه گشودن دروازه استوک پیش رفت اما موفق نشد ولی جسارت وی باعث شد تیم ملی بازی خوب خود را در نیمه اول ادامه دهد با وجود به دست نیامدن گل، این حرکت مژدهی روحیه ای عجیب به ملی پوش ها بخشید و درست 10 دقیقه بعد دروازه نامدارترین دروازه بان جهان در تهران فرو ریخت.

مسعود مژدهی جوان پرامید تیم ملی شجاعانه با یک برگردان در دقیقه 25 بازی توپ را به دروازه بنکس دوخت و متعاقب آن استادیوم به خاطر این گل بی محابا منفجر شد.

نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ملی پوشان خاتمه یافت اما در نیمه دوم استوک طوفانی شروع کرد و در دقیقه 47 جف هورست مهاجم نامدار استوک دروازه رشیدی که جایگزین حجازی در نیمه دوم شده بود را گشود این بازی در نهایت با نتیجه یک – یک مساوی خاتمه یافت.

مژدهی فوتبالیست خوب ایران خود را سامسون ولی سامسون بدون دلیل می داند که با موهای بلند قدرتش را در میدان نشان می دهد.

قاب فوق گوردون بنکس افسانه ای در کنار مسعود مژدهی فوروارد جوان و امید تاج (استقلال) که در نخستین دیدار ملی خود چهره ای فوق العاده و درخشان را به نمایش گذاشت، دیده می شود.

نویسنده: حبیب رحیمی