جمعه هفتم اردیبهشت ماه
والیبال ... والیبال

وداع مرد پرافتخار و باوقار از تیم ملی

پوریا فیاضی بازیکن تکنیکی و جنگنده والیبال از تیم ملی خداحافظی کرد...

... پوریا فیاضی که جایزه بهترین بازیکن جام جهانی 2011 مقابل صربستان را به خود اختصاص داده بود، در تمامی رده های سنی در خدمت ایده ال های ملی بود. با تیم نیروهای مسلح قهرمان جهان شد و جایزه بهترین دریافت کننده قدرتی جام ملت های آسیا در سال 2015 را در ویترین افتخارات داشت. یکی از ماهرترین و فنی ترین بازیکنان دو دهه اخیر والیبال ما بود که در تمامی فاکتورها عالی بازی می کرد. همسر وی مهتا محمدی نیز از ملی پوشان والیبال بود اما پوریا فیاضی تنها به خاطر والیبال شهرت نداشت او یک ستاره باوقار و مردمدار بود و دیروز که داوطلبانه به خاطر آسیب دیدگی کهنه از تیم ملی رخصت گرفته است، اعلام کرد هرچه دارد از بابت حضور در تیم ملی است و به این داشته ها افتخار می کند.

به اعتقاد ما فدراسیون والیبال باید از بازیکنان اخلاق مندی چون پوریا فیاضی قدردانی به عمل آورده و یک بازی خداحافظی ارزشمند برای وی در نظر بگیرند.

امیدوار هستیم که بازیکنان جوان ما از جمله امیرحسین اسفندیار، بردیا سعادت، میثم صالحی و ... که استعدادهای وافری دارند، به لحاظ شخصیتی از امثال فیاضی ها تبعیت کنند.

رسانه روسی و قاطعیت آلکنو

یک رسانه روسی درباره گفته های اخیر فرهاد قائمی درباره مافیا بازی  نوشت: گویا کینه تا حدی ذهن فرهاد قائمی  را تحت الشعاع قرار داده است زیرا صحبت های او تناقض دارد چون آلکنو نشان داد که تحمیل شخصی به او بی معنی است و او بازیکنی را در ترکیب خود نگه نمی دارد که چندین ماه تمرین نکرده و به سطح المپیک نرسیده است. علاوه بر این، با این تصمیم آلکنو رابطه خود را با رئیس فدراسیون به خطر انداخت. البته فرهاد خودش اعتقاد دارد که شرایط جسمانی او به قدری خوب بوده که به تیم در توکیو کمک کند و حتی وقتی از او خواسته شد تا آزمایشات را پشت سر بگذارد، آزرده خاطر شد و گفت: "اگر تیم به من احتیاج دارد، این موضوعات برای چیست؟"

عجایب و غرایب

عجایب و غرایب در ورزش ما از جمله والیبال کم نبوده است. یکی از این عجایب برگزاری کلاس های آنلاین آموزشی و انتقال معلومات به مربیان و داوران است که گاهی حکایت یک بام و دو هوا را تداعی می سازد. به طور مثال در آگهی پیوست رئیس و دبیر کمیته داوران از داوران علاقه مند به دانش افزایی درخواست کردند که برای شرکت در دوره وبینار مبلغ یکصد هزار تومان ورودیه پرداخت کنند. این در حالی است که در گذشته داوران نه تنها رایگان به طور حضوری در دوره ها شرکت می کردند بلکه فدراسیون خور و خواب آنها را نیز رایگان انجام می داده است. شاید برداشت ما از این آگهی آگاهانه نباشد اما آنچه را که برداشت کرده ایم، می نویسیم: فقط امیدوارم که کمیته داوران توضیحات و توجیهات خود را برای ما ارسال کنند یا اینکه رئیس فدراسیون جویای واقعیت شوند.

نویسنده: جمشید حمیدی