جمعه هفتم اردیبهشت ماه
پیشکسوتان پایتخت انگیزه های جدیدی پیدا کرده اند

شهبازی: کشتی ریشه در فرهنگ و علایق ایرانیان دارد

شهبازی با وجود  مشغله فراوان اقتصادی همچنان درگیر ورزش پرافتخار کشتی است و این روزها که کشتی پایتخت به واسطه درپیش بودن مسابقات قهرمانی کشور شور و انگیزه تازه ای را در نزد سپیدموهای تهرانی به وجود آورده، جواد شهبازی هم از قهرمانانی است که خود را به تدریج آماده حضور در روی تشک می کند.

در میان ورزشکارانی که امروز کسوت پیشکسوتی در ورزش کشتی دارند، جواد شهبازی از چند جهت شاخص است. وی که به مرز 50 سالگی رسیده است، با وجود  مشغله فراوان اقتصادی همچنان درگیر ورزش پرافتخار کشتی است و این روزها که کشتی پایتخت به واسطه درپیش بودن مسابقات قهرمانی کشور شور و انگیزه تازه ای را در نزد سپیدموهای تهرانی به وجود آورده، جواد شهبازی هم از قهرمانانی است که خود را به تدریج آماده حضور در روی تشک می کند. وی به البرز ورزشی می گوید: با وعده برگزاری رقابت های قهرمانی پیشکسوتان کشور حال و هوای جدیدی در بین مردان قدیمی این ورزش به وجود آمده است. کشتی ریشه در فرهنگ و احساسات و علایق ما دارد و با اینکه اغلب درگیر مسافرت های برون مرزی و کسب و کار هستم، هرگاه که فرصتی پیدا می کنم، ساکم را برمی دارم و روانه سالن های تمرین می شوم و اگر هم به واسطه کرونا امکان تمرین نباشد، با فرزندانم تمرین می کنم.

شهبازی می افزاید: بزرگ خانواده که کشتی گیر باشد، تاثیرات آن در خانواده و جامعه پیرامونی آن نیز مشهود خواهد بود. به اعتقاد من روح پهلوانی در ورزش کشتی متبلور است و به همین دلیل باید گفت که کشتی ورزش اول مردم ما است.

شهبازی درباره درپیش بودن مسابقات کشتی پیشکسوتان جهان در کشور یونان و شهر آتن می گوید: کشتی پیشکسوتان وضعیت خوبی دارد چرا که به تازگی همدلی خیلی خوبی در بین مسئولان پیشکسوتان دیده می شود. شاید کاستی هایی به دلیل شیوع کرونا باشد اما در پایتخت با انتخاب دو سر مربی کار بلد در فرنگی و آزاد توسط ریاست هیات کشتی استان تهران  شور و انگیز تازه ای در این زمینه به وجود آمده است و می تواند آغازی خوب بر فعالیت های مجدد کشتی پیشکسوتان کشتی در کشور ما باشد.

شهنازی که خود از فرنگی کاران مطرح بوده است، درباره مقایسه کشتی آزاد و فرنگی نیز می گوید: کشتی آزاد به نوعی با ذات ما ایرانیان عجین است اما کشتی فرنگی سخت به دلیل داشتن فنون پرتابی سخت تر است.

وی درباره پیش بینی اش از مسابقات بازی های المپیک نیز می گوید: من به طور کلی انسان خوشبینی هستم و دوست ندارم با بدبینی درباره مسایل سخن بگویم. ان شاءالله که با فرنگی کاران جوان و بااستعدادی که داریم، بتوانیم مدال های زیادی را به ارمغان بیاوریم.

گفت وگو: احمد دباغ