جمعه هفتم اردیبهشت ماه
مراقب مسابقات هفته پایانی لیگ یک باشید؛

نبرد میلیمتری برای صعود !

با نظارت دقیق بر مسابقات هفته پایانی لیگ یک و گماردن داوران و ناظران مجرب از وقوع حوادث جلوگیری کنید تا حقی از دو تیم صعود کننده به لیگ برتر تضییع نشود.

جدال سه تیم ۵۷ امتیازی که تفاضل گل بهتر وضعیت جدول رده بندی را مشخص کرده، اوج حساسیت و رقابت شانه به شانه را نشان می دهد.

در پایان هفته ۳۳ و در یک هفته به انتهای این‌ ماراتن سنگین همه نگاهها به سه دیدار تیم های فجرسپاسی، هوادار و بادران دوخته شده است.

فجرسپاسی با تفاضل گل ۱۷ در رتبه نخست جدول قرار دارد.هوادار هم با تفاضل گل ۱۵ و بادران با تفاضل گل ۱۲ در تعقیب صدرنشین می باشند.

همانطور که در طلیعه مطلب گفته شد، باید چهار چشمی و با مراقبت شدید از سه بازی تیمهای مذکور از هر گونه شائبه و ایجاد حواشی جلوگیری کرد. باید این دیدارها در سلامت کامل و نظارت افزونتر برگزار شود تا مباحث و جدل های بعدی موجب ایجاد مناقشه در فوتبال کشور نشود.

فجر سپاسی در دیدار پایانی مهمان تیم گل ریحان  البرز خواهد  بود.

گل ریحان به عنوان قعرنشین جدول، اولین تیم سقوط کننده به لیگ‌ دسته دوم می باشد.نتیجه این دیدار برای گل ریحان مهم نیست، اما پیروزی و آن هم با گلهای بیشتر به شدت برای فجریها حیاتی و موثر خواهد بود.

تیم هوادار هم در تهران میزبان تیم شهرداری آستارا است.

شهرداری در رده سیزدهم جدول ایستاده و برد آنها  مقابل هوادار  از اهمیت خارق العاده ای برخوردار نیست.اما در آن سوی میدان پیروزی تیم هوادار و آن هم با گل های زده بیشتر حکم مرگ و زندگی دارد .

بادران دیگر تیم ۵۷ امتیازی جدول که در تعقیب فجر و هوادار قرار دارد،در مصاف پایانی باید به انزلی سفر کند و با ملوان نبردی سرنوشت ساز داشته باشد.

برای ملوان هم این دیدار تشریفاتی محسوب می شود.آنها در رده دهم جدول قرار دارند و نتیجه این بازی خیلی برای بازیکنان انزلی چی مهم نیست،اما بازیکنان و مربیان بادران حساب ویژه ای برای تقابل با ملوان باز کرده اند.

اگر چه بر اساس پیشداوریها و فرضیات، قدری کار تیم بادران در انزلی سخت تر از فجر سپاسی و هوادار  قلمداد می شود ،اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

انتظار می رود ،سازمان لیگ،کمیته داوران و ناظران مسابقات،مراقب اوضاع باشند.

نباید اجازه داد کام تیمها و هواداران در هفته پایانی تلخ شود و شائبه ای و خدای نکرده اشتباهی فاحش ،سرنوشت صعود و ناکامی دیگری را فراهم کند.

باید در شرایط یکسان و تحت نظارت دقیق این سه مسابقه برگزار و در پایان دو تیم صعود کننده به لیگ برتر مشخص شود.

این اوج حساسیت و رقابت شانه به شانه سه تیم مذکور را باید مهم شمرد و در چینش داوران و ناظران مسابقات دقت بیشتری به خرج داد.

در پایین جدول سقوط سه تیم گل ریحان البرز،نود ارومیه و چوکا تالش به لیگ دسته دوم مشخص شده است.

دیگر دیدارها در میانه جدول و تقابل آنها با رقبای پایبن جدولی از  اهمیت کمتری برخوردار است و همانطور که تاکید شد باید برای سه بازی تیمهای فجر سپاسی،هوادار و بادران با رقبایشان حساس و دقیق بود.

فجر سپاسی شیراز در فوتبال ایران و لیگ برتر سوابقی دیرینه دارد و پس از نه سال دوری از لیگ برتر در صدد حضور مجدد در این رقابتها است تا هواداران شیرازی را شاد و مسرور کند.

هوادار و بادران به عنوان دو تیم‌ تهرانی تاکنون در لیگ برتر حضور نداشته و تمام‌توان خود را برای صعود به کار گرفته اند.

باید به انتظار دیدارهای حساس هفته پایانی نشست‌ و در این سه ضلعی رقابت شاهد و ناظر صعود دو تیم شایسته به لیگ برتر بود.

نویسنده: احمد میرزاییان