جمعه هفتم اردیبهشت ماه
پیش به سوی المپیک

توریسم و بازی های توکیو

از صبح دیروز دهکده بازی های المپیک افتتاح شد. در این مراسم فقط به مسئولان و سرپرستان و خدمات تیم های شرکت کننده اجازه ورود و بازدید داده شد و ورزشکاران اما که شامل 18 هزار نفر می شوند، پنج روز قبل از شروع مسابقات اجازه ورود به دهکده را پیدا خواهند کرد.

در حال حاضر تیم هایی که زودتر وارد ژاپن شده اند، کمپ های تمرینی خود را در استان های جنوبی برپا داشتند. به طور مثال تیم والیبال فرانسه در اوکیناوا اردو زده است. تیم والیبال بانوان دومینیکن به شهر اوکایا هاشی رفته است. در همین حال شناگران فرانسه، بلاروس و استونی قایقرانی نیوزیلند و راگبی زنان برزیل هم سرگرم تمرینات و آماده سازی پیش از بازی ها هستند.

کمیته برگزاری های المپیک شهرهای همجوار توکیو را در قرنطینه کامل قرار داد و ساکنین این مناطق باید به شدت مراقبت های بهداشتی را رعایت کنند. این کمیته البته با انتخاب اتوبوس های ویژه در نظر دارد در پایان بازی ها تیم ها را به صورت مجزا به مناطق توریستی توکیو و اطراف برده تا ورزشکاران کشورها با شرایط طبیعی و اقلیمی ژاپن آشنا شوند. قهرمانان شرکت کننده در بازی های المپیک تا پایان مسابقات حق خارج شدن از دهکده را ندارند.

گزارش: رضا مقدم - ژاپن