شنبه هشتم اردیبهشت ماه

جباری: دربی یعنی رجزخوانی و جنب و جوش جدید در فوتبال

درباره بازی دربی فردا نکته و نقطه نظرهای تنی چند از چهره های شاخص فوتبال را جویا شده ایم. در این بخش اما پای صحبت علی جباری نشستیم. یک استقلالی تمام عیار که زمانی از بهترین های تیم ملی فوتبال بود.

وی گفت: با توجه به پیروزی های اخیر تیم استقلال و صدرنشینی پرسپولیس در لیگ برتر شاهد فوتبال ونبردی متفاوت از سوی هر دوتیم خواهیم بود.در اینجا بحث انگیزه در سر نوشت بازی کاملا تاثیر گذار خواهد بود. از نگاه من کفه ترازوی دربی به سود استقلال سنگینی خواهد کرد.زیرا استقلال تشنه جام است. این بازی گل زیاد همراه نخواهد داشت، تفاضل در یک یا دوگل است،اما سهم استقلال بیشتر از پرسپولیس درچیدن گل خواهد بود. جباری اضافه کرد: در تقابل اندیشه مربیان، بنده گل محمدی را پخته تر با تجربه تر ومتفکر تر می بینم، اما نباید از این نکته هم غافل شد که مجیدی مربی جوان وجویای نام است. شهامت و شجاعت مجیدی بر اساس جوانی بیشتر از گل محمدی دیده شده.اکنون بهترین زمان برای مجیدی است تا با شکار جام قهرمانی در دربی حذفی یک تنه بر کلیه مشکلات استقلال فایق آید.

علی جباری اضافه کرد: دربی فقط به دو تیم پرسپولیس واستقلال ختم نمی شود.دربی به هواداران تعلق دارد.این هواداران هستند که سرنوشت فوتبال را رقم می زنند، بنابراین بازیکنان باید جهت رضایت دل هواداران بازی کنند. متاسفانه از نگاه آقایان تصمیم گیرنده در بخش ورزش و فوتبال نقش وسهم تماشاگران نادیده گرفته می شود ،این در حالی است که سرمایه اصلی ورزش هواداران هستند که چنانچه از آنها غافل شویم،عملا از خود و وظایف خود غافل شده ایم.

وی ادامه داد: تنها مشکل دربی حذفی و تنها کمبود دربی حذفی انجام بازی بدون تماشاگر است. این اتفاق باعث شده تا دربی حذفی بیشتر در نزد خانواده ها دنبال شود.این حرکت یک نوع هیجان و نشاط و رجز خوانی و جنب وجوش مضاعف در نزد خانواده ها ایجاد خواهد کرد. امیدوارم وزیر جدید ورزش برخلاف وزیر کنونی ورزش دو تیم استقلال وپرسپولیس رابه یک چشم بنگرد.هیچ اشکالی ندارد که وزیر ورزش رنگی باشد،اما انجا که قرار است درخصوص این دوتیم ودو باشگاه تصمیماتی اتخاذ گردد،فقط یک رنگ مدنظر باشد. برای هردو یک تصمیم انخاذ شود. این دو تیم سرمایه های فوتبال کشور هستند، اگر وزیر ورزش  به انها به چشم فرزند  به  یک نگاه  نظر بیفکند فوتبال ما در اسمان به بلند پروازی خواهد پرداخت.

نویسنده: اکبر عزیزی