جمعه هفتم اردیبهشت ماه
لبخند جام حذفی به آبی ها!

دیدار سنتی را استقلال برد

شهرآورد ۹۶ به جهات مختلف زیبا و تاکتیکی نبود و ستاره های دو تیم در مستطیل سبز فروغی نداشتند.این نکته از ایرادات اساسی در فوتبال باشگاهی حکایت می کند.

اینکه گفته می شود،به درازا کشیدن فوتبال باشگاهی و نبود استراحت لازم باعث کاهش کیفیت شهر آورد شده است ،به لحاظ فنی و علمی قابل پذیرش نیست.
در فوتبال حرفه ای  باید امور بدنسازی،تغذیه ،تمرین مثبت و برنامه ریزی شده را در اولویت قرار داد و به مباحث پشتیبانی و تدارکاتی توجه کرد.
به لحاظ انگیزشی دو تیم‌سعی وافری داشتند تا با‌ بالا بردن روحیه نفرات و ارتقا مسائل روحی و روانی، در زمین ظاهر شوند.
به جرات‌ می توان گفت در ۱۲۰ دقیقه بازی،یکی دو حرکت تاکتیکی از دو تیم ندیدیم.
از پاسهای سالم‌خبری نبود. آبی ها و قرمزها برای نفوذ طراحی درستی نداشتند.احتیاط بیش از حد و فوتبال‌ساکن باعث شد تا دروازه بانها بیکار باشند‌ و صحنه های مهمی را شاهد نباشیم. کارهای ترکیبی و تشکیل مثلث ها  و  طراحی برای عبور از صف مدافعان  را ندیدیم.
آنچه مشهود بود ارسال مداوم‌ پاسهای بی آزار و تکراری در میان‌مدافعان و هافبکها بود و مهاجمان در دو چهل و پنج دقیقه اولیه بیکار بودند.
یک دو صحنه ایجاد شده در اوقات اضافی هم‌ بر اساس خلاقیت های فردی بدست آمد و از افول کار تاکتیکی و گروهی خبر داد.
این افول و ضعف فوتبال باشگاهی را باید به دقت تحلیل کرد و برای عبور ار دوره گذار فکری عاجل داشت.
این رویه قطعا بر عملکرد تیم‌ملی اثر گذار خواهد بود و نیاز ما را به حضور  لژیونرها مستمر می کند.
به هر حال انتظار می رود  در رقابت دو تیم قدیمی و پرهوادار کشور شاهد اینگونه بازیهای ضعیف، کم‌تحرک و خسته کننده نباشیم و...
گفتنی است، در ضیافت پنالتی ها استقلالی ها تمرکز بهتری داشتند و با عملکرد بهتر حسینی بر رقیب دیرینه پیروز شدند. آبی ها با این برد دلنشین یک قدم به کسب جام حذفی نزدیک شدند و برای حضور موثر  در بازیهای باقیمانده در لیگ برتر چشم به صعود در جدول دارند. شاگردان گل محمدی هم برای بازگشت به شرایط اولیه و کسب جام لیگ برتر باید مدیریت دقیقی داشته باشند. سه دیدار باقیمانده و‌پیکار با ماشین سازی در تبریز از اهمیتی خارق العاده برخوردار می باشد و به  آثار روانی بیشتری نیاز دارد.

احمد میرزاییان