جمعه هفتم اردیبهشت ماه

مصاحبه با بهترین پشت خط زن بازی های المپیک توکیو

ماکسیم میخائیلوف  ۳۳ساله در بازی های  المپیک توکیو امتیاز آورترین بازیکن تیم روسیه شد و طبق اعلام فدراسیون بین المللی والیبال وارد تیم رویایی (منتخب)مسابقات المپیک شد.علاوه بر این ،ماکسیم اکنون  صاحب مجموعه کامل جوایز المپیک است :  سال  ۲۰۰۸  در پکن مدال برنز، سال ۲۰۲۰ در  توکیو مدال نقره و سال   ۲۰۱۲ در لندن مدال طلا کسب کرده...

او در مسابقات قهرمانی پیش رو در اروپا شرکت نخواهد داشت. ( مسابقات والیبال قهرمانی مردان اروپا در سال ۲۰۲۱ از روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ به میزبانی کشورهای لهستان، جمهوری چک، فنلاند و استونی آغاز می‌شود.۲۴ تیم در این مسابقات در ۴ گروه۶تیمی باهم به رقابت خواهند پرداخت)

در المپیک ۲۰۲۴ شرکت خواهی داشت ؟

پاسخ ماکسیم میخائیلوف : " اگر سالم باشم و از من درخواست شود ، چرا که نه"

  چه حالی داری ؟ از کسب مدال "نقره" شادی یا  برای نرسیدن به مدال "طلا" دلخوری؟

شادی ام بیشتراست .  هر چی که باشد این یک مدال المپیک است. با وجود رقابت شدید در والیبال امروز ، صعود به یکی از سکوهای قهرمانی  و یکی از سه تیم برتر شدن دستاورد بزرگی است. البته ، یک خورده دلخوری هم وجود دارد. ما بر روی کارمان فشار نیاوردیم و نتوانستیم  از فرصت ها حداکثر استفاده  را ببریم.

 پس از بازی های المپیک خیلی ها در اینستاگرام پست های احساسی گذاشتند و در پست ها به جو خاص موجود در تیم اشاره داشتند. چه کسی آن جو خاص را  در تیم ایجاد کرده بود؟

اول از همه ، این شایستگی Tuomas Sammelvuoسر مربی ( بازیکن سابق و سرمربی فعلی تیم ملی والیبال روسیه است.او در سال ۱۹۹۷ کاپیتان تیم ملی والیبال مردان فنلاند شد. در تیم ملی بیش از ۲۱۰ بازی  انجام داده است)و سایر مربیان است. در چنین مسابقات بزرگی ، آموزش مواردی به بازیکنان دشوار است . بنابراین ٬رعایت این نکته و ایجاد فضای کاری خوب بسیار مهم است. تیم ما افراد همفکر ی را جمع کرده که به خاطر موفقیت تیم آماده از خود گذشتن و سرکوب نفس خود هستند . همه افراد تیم ضمن  دارا بودن عناوین و جوایز مختلف، آماده بودند به نفع تیم ،  کارهای خاص و ویژه ای انجام دهند.

 

 ماکسیم میخایلوف

 سرگئی تتیوخین، مدیرعامل در ایجاد  این فضا نقش مهمی  داشت. او دائماً با بچه ها ارتباط برقرار می کرد ، توضیح می داد که چگونه با شرایط خاص بهتر کنار بیایید و از آنها حمایت کرد. بچه ها هم جهت مشاوره و کسب راهنمایی به او مراجعه می کردند . او فردی باتجربه و بسیار معتبر است که با حضور خود به تیم   اعتماد به نفس بیشتری می بخشد.

 

چه زمانی مطمئن شدید که تیم روی سکو قرار می گیرد؟

- فقط وقتی برنده نیمه نهایی شدیم. من به تیم ما ایمان داشتم ، این درک را داشتیم که ما یک ترکیب عالی داریم که فقط به اتحاد  نیاز دارد. ما این اتحاد را ایجاد کردیم. اما در حال حاضر در والیبال جهان هیچ تیمی و یا به ندرت تیمی می تواند از نتیجه در مسابقات مطمئن باشد . این المپیک شگفتی های زیادی به همراه داشت

"برنز" آرژانتین از این موضوع جدا است. تعداد اندکی انتظار داشتند که آنها از گروه قوی ما خارج شوند ، اما در نهایت آرژانتینی ها آمریکایی ها را پشت سر گذاشتند.

 آنها مستحق مدال "برنز" بودند:  با نشان دادن پایداری  در بازیها٬  والیبالی با کیفیت بالا انجام و اغلب حریفان قوی را شکست دادند. آنها هم مثل فرانسوی ها با داشتن بازیکنانی که با سبک قوی بازی می کنند برای تیم های دیگر مشکل ساز هستند.

ما در بازی فینال در برابر سرویس های  (آس ) سرویس منجر به امتیاز فرانسه عقب ماندیم . آیا سرویس های روسیه بد بود، یا حریف آنها را به آسانی مهار کرد؟

ترکیب هر دو عامل بود. آنها والیبال بسیار با کیفیتی را نشان دادند.تیم فرانسه  ارنج تیمی خوبی دارد و سالها است شرایط ثابتی داردواین قابل توجه است. علاوه بر این ، با داشتن بازیکنان منحصر بفرد  و قوی ، بارها و بارها بین تیم های نمادین مسابقات مختلف دیده شده اند. فرانسه در بین پنج یا شش تیم برگزیده مسابقات بود ، اما در نیمه دوم المپیک بهترین ها را داشت.تیم فرانسه  مورد توجه ترین تیم مسابقات یعنی لهستان را شکست دادند (۳ بر ۲)و دو بار هم ما را شکست دادند(۳ بر ۲ و ۳ بر ۱). آنها بسیار قوی بودند بنابراین باید به آنها ادای احترام کرد .

از اینکه اروین ان گاپت زمانی که تیم کازان در اوج بود چنین بازی نکرد ناراحت شدید؟

هیچ کس شک نداشت که اروین بازیکن بزرگی است و یکی از بهترین های جهان است. او سطح بالایی را در کازان نشان داد ، اما همیشه آن را حفظ نکرد . در تیم ملی فرانسه ، او اصل خودش را نشان داد. راحت بودن خودش را نشان داد و نشان داد به خودش اطمینان دارد و به این ترتیب بالاترین سطح والیبال خود را نشان داد. بدیهی است که او در  تیم    Zenit زنیت به اندازه تیم ملی راحت نبود.

آیا در برابر تیم ملی روسیه رقبای برجسته ای وجود دارد؟

من فکر نمی کنم که ما در حال حاضر با کسی تضادی  داشته باشیم یا میل دیوانه ای برای انتقام گرفتن از چیزی داشته باشیم.قرار گرفتن در مقابل هر حریف قوی اصولی است. بازی در برابر بازیکنان قوی همیشه خوشایند است ، زیرا این تنها راهی است که می توانید سطح واقعی خود را ارزیابی کنید.

- آندری ایگورچف در جریان بازی های المپیک  گفت : میخائیلوف در تیم ملی حتی  بهتر از زنیت کازان به نظر می رسد.نظرت در این مورد چیست؟

آدم های مختلف و نظرات متفاوت. چند نفری هم  این نظر را دارند. من همیشه سعی می کنم منتهی درجه توان خودم را نشان دهم. تیم ملی شامل بهترین بازیکنان کشور است و رقبا نمی توانند فقط روی شما تمرکز کنند. به طور کلی ، من معتقدم که تیم ٬بازیکن می سازد. بهترین بازیکن والیبال مورد نظر جهان به تنهایی کاری انجام نمی دهد. اما اگر به هم تیمی های مناسب برسد ، می تواند بازی خوبی را نشان دهد. من یکبار دیگر تکرار می کنم - شرایط محیطی بسیار مهم است.

 - بعد از فینال المپیک خواسته اصلی شما  چه بود؟

برگشت سریع تر به خانه و دیدار خانواده خود.تابستان امسال ، ارتباط من  با همسر و پسرم عمدتا از طریق ویدئو بود.واقعاً دلم برای آنها تنگ شده بود.پسرم از مدال جدید بسیار خوشحال شد. او بازی ها را تماشا می کرد ، نگران بود ، شاید حتی در آینده  راه من را دنبال خواهد کرد. اکنون بزرگترین خواسته  ام این است که یک زندگی معمولی و بدون رژیم غذایی داشته باشم. پیاده روی بکنم، از تعطیلات خود لذت ببرم ،  و به وضعیت طبیعی باز گردم.

 مشخص است که شما قطعا قهرمانی اروپا را از دست خواهید داد. چرا؟

از دست دادن این مسابقات صرفا به دلایل پزشکی است. این یک استراحت نیست ، بلکه یک مکث اجباری است. حتی در طول اردوی آماده سازی قبل از المپیک ، مشخص بود که پس از بازگشت از توکیو باید تحت مراقبت های پزشکی باشم .

 

 

شما یک بار گفتید که پیشنهاد بازی در ژاپن را دریافت کرده اید. آیا بعد از المپیک تمایل دارید زمان بیشتری را در داخل کشور بگذرانید؟

 می تواند جالب باشد. ژاپن  برای زندگی کشور جالبی است و والیبال در آنجا بسیار محبوب است. از این نظر حیف بود که از المپیک بدون صعود به  سکو و دست خالی برگردیم. این مورد منتفی شده است.در آینده چنین امکانی را رد نمی کنم.اما برای این کار تلاش هم  نمیکنم .آینده کاری من  هنوز با زنیت کازان وابستگی دارد. اجازه بدهید ببینیم امور چگونه پیش می رود: آیا من قدرت کافی برای بازی در چنین تیمی را خواهم داشت و آیا باشگاه به من نیاز خواهد داشت.

 احتمالاً قبل از رفتن به المپیک ، انبوهی سفارش سوغاتی دریافت کرده بودی؟

  از پیش در این مورد تجربه داشتم. بنابراین یک چمدان اضافی مخصوص سوغاتی ها برداشتم.یکی سفارش می داد ،دیگری برای دوستان و بستگان هدیه می آورد.  هدیه خواست .بسیاری با تماشای هدیه دلتنگ المپیک خواهند شد و برخی هم خوشحال خواهند شد که به یادگار  چیزی دارند.

جشن در میدان سرخ را چگونه دوست دارید؟

  وقتی از فرودگاه سوار یک اتوبوس رو باز شدیم ، مردم کنار جاده ها ایستاده بودند و تشویق می کردند. این امری خوشایند و غیر منتظره بود که از آن توجه و علاقه احساس می شد. ما عاشق ورزش در کشورمان هستیم ، امیدوارم به پیشرفت خود ادامه دهیم. در طول بازیهای المپیک بیش از یک سال معمولی اعضای بیشتری به اینستاگرام اضافه شدند. در نظر دارم دور  از والیبال کمی استراحت کنم ،در این مدت قطعاً پخش زنده انجام و با مردم صحبت خواهم کرد.

 قبل از المپیک ۲۰۱۲ ، شما قول دادید در صورت پیروزی در دریاچه شنا کنید - و به قول خود عمل کردید. قبل از توکیو شما یا سایر بازیکنان تیم انجام قولی داده بودید ؟

ایگور کلیوکا قول داد در صورت پیروزی و قهرمان شدن ریش خود را بتراشد. به نظر می رسد که به المپیک بعد موکول شده است.

"مدال لندن بالاترین مدال شما است"شما اکنون مجموعه کاملی از مدال های المپیک را در اختیار دارید. کسب کدام یک سخت ترین بود؟

مدال  لندن  به طور خاصی سخت بود ، زیرا در ابتدای مسابقات باید با مصدومیت بازی می کردم.در واقع تیم پربود از بازیکنان مصدوم. همه چیز علیه ما بود ، اما ما برنده شدیم . این باعث می شود آن پیروزی قابل توجه باشد.

 آیا چیزی مشترک بین آن تیم و تیم فعلی وجود دارد؟

اینها تیم های کاملاً متفاوتی هستند با نسل هایی از بازیکنان مختلف.از نه سال پیش ، همانطور که بسیاری از قهرمانان لندن اعتراف می کنند ، خود والیبال کاملاً متفاوت بود. بازی تهاجمی تر شده است ، سرعت افزایش یافته است.

شما در پکن جوانترین بازیکن تیم بودید ، اکنون با تجربه ترین هستید. در طول این ۱۳ سال آیا شما بازیکن متفاوتی شده اید؟

 بطور قطعی فکر می کنم در آن زمان بر قدرت بدنی تأکید داشتم. بر اثر تجربه ، قابل انعطاف تر شده ام، شروع می کنم به تجزیه و تحلیل بهتر بازی خود و بررسی ظرافت های فنی و تاکتیکی بازی کارم در طول بازی . از لحاظ روانی هم به موارد زیادی رسیده ام ، اما هنوز از ایده آل ها بسیار دور هستم.، بهترین راه برای موفق شدن در یک لحظه بد نحوه تنظیم صحیح بازی است . همه اینها بسیار مهم است.

 من دائماً روی این موارد کار می کنم. خوب ، از نظر حرفه ای ، الان نسبت به سال های پیش متفاوت هستم. آدم در جوانی ، رژیم غذایی و تغذیه صحیح را خیلی رعایت نمی کند.

در المپیک ۲۰۲۴ ، شما ۳۶ ساله خواهید شد. رفتن به المپیک پاریس را چگونه می بینید؟

اگر احساس خوبی داشته باشم ، اگر سالم و با انگیزه باشم ، اگر از من درخواست شود ، چرا که نه. المپیک نمی تواند خسته کننده شود.اما من هنوز نمی خواهم به این حد فکر کنم. من ترجیح می دهم در فصل آینده زندگی کنم.

 از هم تیمی های جدید خود  میکا کریستنسون و دیمیتری ولکوف چه انتظاری دارید؟

میکا  بازیکن والیبال اهل آمریکا؛ عضو تیم ملی والیبال ایالات متحده آمریکا و باشگاه زنیت کازان است.در حال حاضر یکی از بهترین پاسورهای جهان است.دیمیتری الکساندروویچ ولکوف Dmitry Alexandrovich Volkov متولد ۲۵ آوریل ۱۹۹۵ بازیکن حرفه‌ای والیبال اهل روسیه و عضو تیم ملی روسیه و باشگاه فاکل نووی اورنگوی است.

روی کاغذ ، این بازیکنان  در پست خود  بسیار قوی هستند. اگر در زنیت بتوانند سطح خود را نشان دهند ، ما یک تیم آماده مبارزه خوبی داریم. همه چیز به ما بستگی دارد. اگر بتوانیم تیمی با جو خوب ایجاد کنیم ، همه چیز قاعدتا خوب  پیش خواهد رفت.

سابقه

ورزشی ماکسیم میخائیلوف

پست :  پشت خط زن

تاریخ تولد: ۱۹ مارچ ۱۹۸۸(۲۹ اسفند ۱۳۶۷  )

محل تولد : کوزمولووسکی ( منطقه لنین گراد)

بازی در تیم ها : ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ یاروسلاویچ Yaroslavich

از فصل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ در زنیت کازان

دستاوردهای اصلی در باشگاه : کسب  قهرمانی لیگ در سال  های ۲۰۱۲ ٬۲۰۱۵٬ ۲۰۱۶٬ ٬ ۲۰۱۷ و۲۰۱۸

قهرمان روسیه در سال های ۲۰۱۱ ٬ ۲۰۱۲ ٬ ۲۰۱۴ و۲۰۱۸

عنوان قهرمانی باشگاه های جهان در سال ۲۰۱۷

کسب عنوان جام روسیه در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹

برنده عنوان سوپر جام  روسیه در سال های ۲۰۱۰ ٬ ۲۰۱۲ ٬۲۰۱۵ ۸ ۲۰۱و ۲۰۲۰

دستاوردهای اصلی در  تیم ملی :

بازی های  المپیک مدال  طلا در ۲۰۱۲ ٬ مدال برنز در ۲۰۰۸ ٬ مدال نقره  در ۲۰۲۰

برنده لیگ جهانی در ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳

برنده جام جهانی در ۲۰۱۱

قهرمان اروپا در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷

برنده لیگ ملت ها در ۲۰۱۸    

نویسنده: رحیم رحیم زاده