چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

پشت پرده نقل وانتقالات فوتبال

باور کنید در هیچ جای دنیا نقل وانتقالات فوتبال به این بلبشویی وجود ندارد.راحت و بدون تعارف بگوییم. کوچه دلال های فوتبال بدجوری عروسی است. قیمت های نجومی بازیکنان دربست ساخته تفکرات دلال ها است.

برای آشنایی و پی بردن به این وضعیت ناهنجار بدانید و بخوانید که در این روزها نقل وانتقالات چگونه سپری می شود. سیدحسین حسینی سنگر بان استقلال که جدایی اش از استقلال مسجل شده است، با فولاد خوزستان وارد مداکره می شود.بحث بر سر توافق مالی اندکی طولانی می شود ودو طرف در حال چانه زنی بودند که پیامکی به حسینی می رسد مبنی بر اینکه ما بیشتر از فولاد پرداخت می کنیم. دومیلیارد بیشتر پرداخت می شود و به اصفهان و به سپاهان مراجعه کنید. حسینی بی صبرانه مسیر اهواز به اصفهان را طی می کند.

در خصوص مهدی قائدی کمی بیشتر بدانید. از انتقال قایدی به امارات همه خبر داشتند. حتی مجیدی ومددی. قبل از اینکه پای قایدی به امارات برسد، ابتدا مجیدی به امارات سفر می کند تا از جزئیات مالی قرارداد کسب اطلاع شود. سپس قائدی و دو روز بعد مددی خود را به امارات می رسانند تا مو لای درز حق انتقال نرود. اکنون قائدی در برابر دریافتی یک میلیون ۴۰۰هزار دلار به پیراهن تیم الشباب الاهلی رسیده است.او اولین تمرین خودرا با تیم امادراتی انجام داد.در برابر این انتقال قائدی یک لشگر به رضایت رسیدند.

اما بد نیست بدانید که مردان ویژه فوتبال که این روزها بیش از هر سال دیگر فعال تر شده اند، شبانه رضایی سنگربان پیکان را به تیم استقلال آوردند تا بعد از جدایی حسینی از استقلال رشید مظاهری تنها نماند. نکته جالب انتقال فوق بر این است که در جابجایی یادشده کمترین مبلغ به رضایی می رسد. قبل از جدایی رضایی از پیکان، خدا بنده لو از پیکان جدا تا به ذوب آهن برسد. در حقیقت پیکان با جدایی ستاره هایش درحال خالی شدن است. پیشتر محمدی همان اوت انداز معروف تیم پیکان از این تیم جدا شده بود.

از فولاد وتراکتور هم بد نیست بدانید که این دو تیم درحال خالی شدن هستند. فرشاد احمدزاده هافبک تیم فولاد با رقم بی سابقه ای به سپاهان انتقال یافت. شاید باورتان نشود اما مبلغی که احمدزاده برای انتقالش به سپاهان دریافت کرد، هنوز هیچ بازیکن داخلی نگرفته است. این از نتایج سحر است و عملکرد مردان ویژه!

جالب ترین نکته ای که در بازار آشفته نقل وانتقالات رقم خورده اینکه سپاهان در شرایطی زیر بار مالی انتقال حسینی دروازه بان آبی پوشان به سپاهان را پذیرفته که مسعود ریگی هم  به سپاهان  راه پیدا کند! مردان ویژه فوتبال که این روزها در حال چیدن پول روی پول آن هم بدون هیچ گونه زحمتی است، اینکارها را به راحتی سرکشیدن لیوان آب انجام دادند. گفتنی ها ادامه دارد و هر روز به بخش هایی از پشت پرده نقل و انتقالات فوتبال اشاره خواهد شد.

نویسنده: اکبر عزیزی