شنبه هشتم اردیبهشت ماه
لژیونرها برگ برنده تیم ملی هستند

جهانگیر فتاحی : هیچ حریفی آسان نیست 

جهانگیر فتاحی مهاجم سالهای دور برق، عقاب و پرسپولیس با تاکید بر اینکه مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی بسیار دشوار است گفت : راهیابی به جام جهانی آسان نیست ولی تجربه بالای لژیونها می تواند برگ برنده تیم ملی ما باشد .

این پیشکسوت نامی که با پایگاه خبری البرز ورزشی گفت و گو می کرد، افزود: تا ۱۱ شهریور که باید به مصاف سوریه برویم زمان ناچیزی در اختیار داریم و باید سریعا دست بکار شویم . من اطلاعی از برنامه های تیم ملی نداریم و از اوضاع و احوال فدراسیون فوتبال بی خبرم ولی دوست دارم به عنوان یک ایرانی، تیم ملی کشورم به جام جهانی برود.
فتاحی در ادامه اظهار داشت : هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت و مطمئن باشید آنها بخوبی تیم ما را آنالیز کرده اند و با اطلاعات جامع به مصاف تیم ملی کشورمان خواهند رفت . کره جنوبی را فراتر از آسیا می دانم و دیگر رقبا مثل عراق – سوریه – امارات – لبنان هم بنوبه خود رقبایی سخت خواهند بود . لذا باید با برنامه ریزی مناسب و بدون غرور کاذب به مصاف آنها برویم .در بازی های دور قبل در بحرین، لژیونرها عصای دست کادرفنی بودند ولی یادمان باشد رقبا روی تک - تک نفرات ما برنامه ریزی کره اند.
طبعا حضور در جام جهانی برای فوتبال ما اهمیت فوق العاده ای دارد و می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد لذا باید بگونه ای مهندسی کنیم که با اقتدار برابر این حریفان بایستیم و راهی این مسابقات معتبر شویم .
این پیشکوست نام ارزنده فوتبال کشورمان و گلزن سابق پرسپولیس در خصوص عملکرد این باشگاه طی سالهای اخیر و قهرملانی های مداوم گفت : به اعتقاد من برانکو تاثیر فراوانی در موفقیت پرسپولیس داشت و هنوز هم این تیم مرهون تفکرات اوست . گل محمدی هم راه او را ادامه داد، ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس منسجم  و یکدل بودند و تفاوت زیادی میان نفرات صلی و ذخیره وجود نداشت . امیدوارم هم پرسپولیس و هم استقلال در فصل یارگیری ـ نفرات تاکتیک پذیر و مهره های محوری از جذب کنند تا بتوانند در عرصه لیگ باشگاه های آسیا نتیجه بگیرند .
وی در خاتمه گفت : نقش مربی در بالندگی یک تیم انکارناپذیر است و بنظر من مربیانی مثل برانکو یا رایکوف به فوتبال ما خدمت شایانی کردند. بنده در زمانی که برای نخستین بار تیم ملی جوانان شکل گرفت شاگرد زنده یاد رایکوف بودم و از نزدیک می دیدم که چقدر عرق جبین می ریخت تا جوانان مستعد بتوانند به مرز هارمونی برسند .او به جوانان اتیه دار بها داد و امیدوارم تیم های ما بجای اتکا به بازیکنان پابه سن گذاشته، به جوانان بی ادعا و پرمایه میدان بدهند و آینده فوتبالمان را بیمه کنند.