پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

روح الله عبادزاده : توان صعود به جام‌جهانی را داریم

ملی پوش اسبق تیم های بانکملی و  پرسپولیس صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی را ممکن دانست اما تصریح کرد بازیکنان فعال در اروپا باید سریع تر برای هماهنگی لازم به اردوملحق شوند.

روح الله عبادزاده که با پایگاه خبری البرز ورزشی گفت وگو می کرد، اضافه کرد : توان صعود به این مسابقات معتبر را داریم ، زیرا استخوان بندی تیم ملی را لژیونرها تشکیل می دهند و  از تجربه بالایی برخوردارند.

در منامه ، این نفرات باعث سربلندی تیم ملی شدند و  صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را رقم زدند. البته باید این بازیکنان با دیگر نفرات هماهنگ شوند و اصلا دچار غرور کاذب نشوند.

وی افزود: واقعیت این است که سطح کیفی بازیکنانی مثل آزمون ، طارمی ، قدوس ، بیرانوند، عزت اللهی بالاست و آنها با مربیانی کار می کنند که دانش بالایی دارند.

من سالها در آلمان زندگی کردم و دو فصل در تیم اماتور مونیخ 1860 توپ زدم و بخوبی  می دانم که مربیان اروپایی چم و خم کار را بلد  هستند . این فاکتور برای لژیونرهای ما برگ برنده است و اسکوچیچ می تواند  از این مزیت بخوبی استفاده کند.

عبادزاده در خصوص علت موفقیت پرسپولیس در سالهای اخیر اظهار  داشت : به باور بنده دانش بالای برانکو  در حرکت روبه جلو  وتوفیق پرسپولیس بسیار کارساز بود و گل محمدی این راه را بخوبی ادامه داد . از سویی  دیگر ، مچ بودن مدیریت با کادر فنی و   درمجموع وفاق در خانواده پرسپولیس موجب پنج دوره قهرمانی پیاپی در لیگ بر تر و دو عنوان نایب قهرمانی در آسیا  شد  . ضمن  اینکه نقش حمید مطهری و کریم باقری را نیز در این موفقیت ها موثر می دانم .مطهری بخوبی فوتبال را انالیز می کند و اقا کریم هم اجازه نمی دهد حاشیه به اردوی  پرسپولیس رخنه کند که این فاکتورها در برتری این تیم اثربخش بود.

این پیشکسوت نام آشنا در پایان ضمن ابرازتاسف از محو  تیم های ریشه داری مثل بانکملی ، راه آهن ، تهرانجوان ، دارایی ، آرارات ، شاهین ، برق شیراز و  پسرفت ملوان انزلی و...گفت : متاسفانه نگاه مسوولان به تیم ها تبعیض آمیز است وبه همین سبب ریشه تیم های یادشده به سبب کمبود پول یکی پس از دیگرخشکیده شد.

واقعا حیف است تیم های ریشه دار که با هزاران مشقت و مرارت در فوتبال ما حرف اول را می زدند اما امروز هیچ اثری از آنها دیده نمی شود .