جمعه هفتم اردیبهشت ماه
گام هایتان استوار و عزمتان پایدار

... و طلای ساره جوانمردی

رشادت، پایداری ، استقامت و کسب عناوین معتبر جهانی از سوی ورزشکاران جانباز و معلول را ارج می نهیم. آنها که قلب ها تسخیر و دل یک ملت را شاد کردند.

حضور منسجم و متحد کاروان ورزشکار پارالمپیک ایران تحت عنوان سردار دل ها در آوردگاه توکیو با کسب مدال های رنگارنگ و کلکسیونی از افتخارآفرینی همراه بوده و به طور توامان اخبار تازه ای از قهرمانی نمایندگان  شایسته ایران اسلامی از راه می رسد.

همه باور داریم که پشت سر گذاشتن تمرینات سخت و طاقت فرسا  در دوران آماده سازی  و حضور پررنگ در عرصه رقابت های مهم بین المللی تا چه حد  برای یک‌معلول و جانباز سنگین است.

گذراندن این ‌دوران سخت نیاز به عزم و اراده پولادین و ‌گام هایی استوار دارد.

قهرمانان شایسته ما جدا از کسب مدال های رنگارنگ و افتخار آفرینی های  پیاپی الگوی دیگران شدند. اینکه  معلولیت پایان زندگی نیست.

ورزشکاران ‌معلول و جانباز و نایبنا با عملکرد فوق تصور خود، مسئولیت اجتماعی و حضور در عرصه های ورزشی و بین المللی را معنا بخشیدند.

این الگوهای تمام عیار به دیگر معلولان کشور آموختند که قطع عضو و نارسایی جسمی را باید با تحرک مضاعف و مشارکت در فعالیت های اجتماعی جبران کرد.

کاروان فرهنگی ورزشی  پارالمپیک ایران با ۶۲  ورزشکار در ده رشته وزنه برداری،تیر و کمان،دوومیدانی،دوچرخه سواری، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، جودو، کانو، تکواندو و تیراندازی در مسابقات حاضر شده است.

کسب دو مدال طلا از سوی دو جودو کار شایسته ما شیرین و تاریخساز بود.

وحید نوری و محمد رضا و خیرالله زاده با غلبه بر تمام رقبا به مدال طلا چنگ انداختند و پیام آور شادی شدند. امروز هم ساره جوانمردی بانوی نام آشنای ورزش معلولان یک مدال ناب دیگر به اردوی ایران آورد تا کلکسیون افتخارات تکمیل شود و هاشمیه متقیان نیز مدال طلایی دیگر بر تعداد مدال های ایران افزود. 

در وزنه برداری که جای خالی سیامند رحمان قهرمان بلند آوازه ما به شدت احساس می شد، دوستان سیامند نمایی از رشادت و استقامت را به منصه ظهور رساندند و مدالهایی رنگارنگ برای مردم به ارمغان آوردند.

مدالهای خوش رنگ روح الله رستمی، امیر جعفری، حامد صلحی پور، سامان رضی و پور میرزایی  در وزنه برداری همه را به وجد آورد.

در دو ومیدانی هم دو طلای امیر خسروانی و مهدی اولاد و مدال های نقره  امان الله پاپی و علیرضا مختاری شادی آفرین بود.

در بسکتبال با ویلچر هم ورزشکاران ما در جدال با رقبا شایستگی خود را نشان دادند و قطعا در مسابقات آتی نمایشی بهتر و کاملتر خواهند داشت. در تیر وکمان و والیبال نشسته و تکواندو  هم منتظر درخشش  دیگر نمایندگان کشورمان هستیم.

به ویژه در والیبال نشسته که تمام ‌نگاه ها متوجه تیم‌ پر قدرت ایران است .

امید که حسن ختام مسابقات با قهرمانی  سرو نشسته های  کشور  و  تکمیل شایستگی های ورزشکارانمان همراه باشد.

نویسنده: احمد میرزاییان