شنبه هشتم اردیبهشت ماه

اتفاقات نادر در فوتبال ایران !

در آستانه بازی های بزرگ و حیاتی ناگهان اخبار متاثر کننده ای به گوش می رسد که این حکایت از بی ثباتی در فوتبال را دارد.

در آستانه دیدار تیم تراکتور با النصر عربستان ناگهان مالک باشگاه تراکتور  از واگذاری و کناره گیری از فوتبال را مطرح می کند.

در پرسپولیس ،این تیم مردمی که در آرامش مسیر خودرا طی می کرد، ناگهان خبر بر کناری یا مجبور به استعفای مدیرعامل مورد حمایت اعضای تیم ومرد محبوب هواداران به گوش می رسد. درخصوص استقلال هم اخبار نگران کننده به گوش می رسد.اینکه مدیر عامل رفتنی شده وبازیکنان از عدم پرداختی شان دل ودماغ بازی با الهلال عربستان را  نداشته وحتی شنیدیم اگر تا قبل از بازی با الهلال پرداختی صورت نگیرد انتظار بازی کردن را نداشته باشید.

به راستی در فوتبال ما چه می گذرد؟ چرا باید این اتفاقات نادر باید در فوتبال ما دیده شود؟چرا در استانه قرار گرفتن یک رویداد بزرگ ناگهان  تیمهای باشگاهی ما با بسته شدن پنجره نقل وانتقالات از سوی فیفا مواجه می شوند؟

این آب از کدام نقطه گل آلود است؟ اصولا در فوتبال مدیریت کدام تعریف را همراه دارد؟ آیا آنهایی که به عنوان مدیر در مصدر کار فوتبال و باشگاه ها جا خوش کرده اند اصولا مدیر هستند یا آنکه با یک تلفن سفارشی به صندلی مدیریت تکیه زده اند. در این رابطه سخن فراوان ودر فرصت مناسب به آنالیز مدیران به اصطلاح فوتبالی خواهیم پرداخت. اما در بحث خود این سوال همچنان بدون پاسخ مانده است. اینکه چرا هر اتفاق نادری در جهان فوتبال رقم می خورد، فقط نام فوتبال ایران تیتر یک می شود؟

نویسنده: اکبر عزیزی