جمعه هفتم اردیبهشت ماه

نوروزی: رفت و آمدها با شدیدترین مراقبت‌ها انجام می‌شود

مدیر کادر پزشکی تیم‌های ملی درخصوص آخرین شرایط پزشکی به نکاتی اشاره کرد.

 امین نوروزی در گفتگو با برنامه فوتبال برتر شبکه سوم سیما کفت: با توجه به دستورالعملهای محکم و سخت گیرانه در قطر هیچ کس حق خروج از هتل را ندارد و رفت و آمد به محل تمرین با شدیدترین مراقبت ها انجام می شود. اعضای کاروان تیم ملی به کمک تیم پزشکی این پروتکل ها را رعایت می کنند تا سلامتی عزیزان حفظ شود.

وی ادامه داد: این رعایت های پزشکی بر اساس پروتکل های اعلامی توسط AFC و FIFA است و وقتی نظارت ضعیف باشد و نکات مربوط به قرنطینه و قوانین مربوطه رعایت نشود امکان دارد مواردی مشابه بازی برزیل و آرژانتین به وجود بیاید. بازیکنان یک تست در کشور خودشان و یک تست دیگر در کشور ثانویه می دهند زمان پاسخ به تست ها در کشور ها مختلف است و ما در بازی با سوریه توانستیم در فاصله 8 ساعت جواب تست‌های بازیکنان سوریه را اعلام کنیم. در قطر هم 8 تا 10 ساعت طول کشید تا جواب تست های بازیکنان ایران داده شود. در کشور قطر تا به اینجای کار هیچ مشکلی نداشتیم و فقط دغدغه ما اضافه شدن آقایان اسکوچیچ و هاشمیان به اردوی تیم ملی بود که آن هم حل شد.

مدیر کادر پزشکی تیم‌های ملی اظهار داشت: در رابطه با وضعیت مربی گلرهای تیم ملی که دچار بیماری کرونا شدند باید بگویم ما به سرعت یک تیم پزشکی شامل متخصصان عفونی تشکیل دادیم و حتی یک گروه واتس آپی با حضور عزیزان تشکیل دادیم تا مشکلات را با ما در میان بگذارند. از روز ابتلای این دوستان تحت نظر متخصصان عفونی بودند. اگر تست کرونای مربی گلرها در دو نوبت پشت سر هم منفی شود. ایشان میتواند از قرنطینه خارج و یا به تیم اضافه شوند.

ما تا به اینجای کار در تیم ملی مصدومی نداریم و همه بازیکنان برای بازی با عراق در صحت و سلامت کامل به سر می برند.