پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
حرف های دل پیشکسوت استقلال؛

 منصور رشیدی: بهانه بس است، واقع بین باشیم

دروازه بان اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال می گوید مادامیکه  خانواده این باشگاه همدل نباشند وشکست ها به عوامل غیر مرتبط نسبت داده شود رسیدن به قهرمانی را باید در رویا دید.

منصور رشیدی سنگربان نام آشنای کشورمان که به شجاع ملی ملقب است در گفت وگویی با پایگاه خبری البرز ورزشی اضافه کرد: در بازی با الهلال حرکت وتاکتیک خاصی از استقلال ندیدیم و  در  خطوط سه گانه سردرگمی و اشفتگی به وفور دیده می شد. در فاز دفاعی همانند سال گذشته هماهنگی نبود و فقدان یک بازیگردان خوب همانند علی کریمی بخوبی مشهود بود.

این را هم  تاکید  کنم که الهلال در وقت نخست انگونه نبود که تصور می کردیم اما در وقت دوم از اشتباهات فردی و بیشمار خطوط مختلف استقلال نهایت استفاده را کرد و به هدف رسید.

وی افزود: وقتی مهاجمان بخوبی تغذیه نشوند بهترین گلزن دنیا هم نمی تواند در این شرایط دروازه حریف را باز کند . درواقع باید بگویم استقلال در دیدار اخیر حرفی  برای گفتن نداشت و الهلال با زیرکی  از نقاط ضعف تیم ما استفاده کرد.

مسئله دیگری که واقعا نیاز به دقت دارد این است که جوانگرایی در یک تیم کاری نیکو است اما حداقل باید دو یا سه بازیکن پخته و کلیدی  جذب می شدند تا بتوانند الهلال را از کار بیندازند . صرف  جوان بودن نمی تواند برگ برنده باشد و تیمی موفق خواهد بود که نفرات آبدیده و جوانان را بخوبی با هم مچ  کند.

این پیشکسوت صاحب نام در ادامه بااشاره به اینکه نباید از واقعیت ها فرار  کرد و بر ضعف ها سرپوش گذاشت، گفت: هر گاه استقلال نتیجه نمی گیرد علت آن را به ابر و باد و مه و خورشید نسبت می دهند . در حالیکه واقعیت این نیست و امروز هواداران استقلال متوجه این بهانه های واهی شده اند. ما باید ضعف های خودمان را  قبول کنیم و  برای ترمیم آن بکوشیم نه اینکه مشکلات را به افرادی  نسبت بدهیم که اصلا هیچ ارتباطی به ناکامیها ندارند.

وقتی مسعود ریگی، مهدی قائدی، میلیچ، محمد  نادری، علی کریمی ، دیاباته و امثالهم از بدنه تیم جدا می شوند باید  نفراتی جایگزین شوند که در قواره تیم پرطرفدار استقلال باشند .

رشیدی در ادامه به فقدان همدلی میان  بزرگان و  پیشکسوتان  استقلال اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل دیگر اینکه اکثر بزرگان استقلال همدیگر را قبول ندارند و منسجم  نیستند. خردجمعی نیز در باشگاه استقلال اصلا معنا ندارد وحتی یک مدیر از استقلال تا بحال با بنده تماس نگرفته تا جویای احوالمان شود. در حالی که حضورموسپیدان و متخصصان استقلالی در اتاق  فکر می تواند کارآمد باشد و مدیران از نظرات کارشناسی آنها استفاده کنند.