شنبه هشتم اردیبهشت ماه
حسین کلانی در گفت و گو با البرز ورزشی

عشق در پرسپولیس حرف اول را می زند

پیشکسوت نیکنام و ملی پوش سال های دور باشگاه پرسپولیس علت اصلی موفقیت این تیم را یکرنگی و بی توجهی به غرور کاذب و حاشیه ها دانست.

حسین کلانی در گفت وگو با پایگاه خبری البرز ورزشی اضافه کرد: اطلاع دارم که وضعیت پرسپولیس از نظر مالی خوب نیست و مشکلات زیادی وجود دارد اما بسیار خشنود هستم که هم کادر فنی و هم بازیکنان برغم این مسائل، انگیزه بالایی دارند و به پیراهن تیم خود عشق می ورزند.

پیش از عزیمت پرسپولیس به تاجیکستان بنده در تمرینات آماده سازی حضور یافتم و دقایقی با آن ها صحبت کردم و واقعا از اعتماد به نفس و متانت آن ها لذت بردم.

وی در ادامه این چنین گفت: تیم پرسپولیس بدون بازی تدارکاتی به مصاف استقلال تاجیکستان رفت در حالی که تیم حریف درگیر بازی های داخلی بود و طبعا شرایط بهتری داشت. اما بازیکنان ما با وجود زمین نامساعد و چمن مصنوعی، توانستند یک برد ارزشمند کسب کنند.

اگر از مسائل فنی بگذریم، باید قبول کنیم که رمز موفقیت پرسپولیس در این بازی و کامیابی در سال های اخیر عشق  به پیراهن و همگرایی است که توانسته رضایت مندی هواداران خود را جلب کند.

کلانی افزود: می خواهم مثالی بزنم که جالب توجه است. چند بازیکن جوان که به تازگی به پرسپولیس آمده اند در ابتدا موهای بلند داشتند اما به فرامین کادر فنی تن در دادند و سریعا موهای خود را کوتاه کردند. همین  مورد نشان از حرف شنوی بچه ها دارد که در زمین هم تلاش می کنند اندیشه های کادر فنی را به شکل تمام قد پیاده کنند.

این رفتار معقول و بی توجهی به چالش و تنش های رایج برای پرسپولیس قاتق نان است و به اعتقاد بنده یکی از عوامل مهم در توفیق این تیم همین انسجام و احترام متقابل است. طبیعی است زمانی که حاشیه و تنش نباشد، با وجود مشکلات می توان در مسیر موفقیت حرکت کرد.

در یک جمله باید بگویم در پرسپولیس عشق به تیم بر همه چیز از جمله پول ارجح است و همین مهم برای این تیم انرژی مضاعف و اراده تاکتیکی به ارمغان آورده است.