چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

احمد نیک خواه: شاهد سوختن استعدادها هستیم

احمد نیک خواه از جمله چهره های قدیمی ورزش است که در فوتبال و شنا فعالیت داشت.این چهره ورزشی می گوید: در سال ۶۷ به عضویت تیم فوتبال نوجوانان هما در آمدم وسپس به تیم جوانان هما انتقال یافتم. در آن دوره مربیگری تیم  برعهده آقایان حمید علیدوستی و احمد سجادی بود.

** افتخار دارم که شاگرد علیدوستی بودم و از ایشان درس های بزرگی از لحاظ  فنی و اخلاقی آموختم.

**  خیلی زود از صحنه فوتبال دور شدم. به علت بیماری نتوانستم به فوتبال خود که در حال اوج گیری قرار داشتم، ادامه بدهم.

**  به تحصیل خود ادامه دادم و چهار سال پیش باشگاه شقایق قصر را که فقط به شنا تعلق داشت با همکاری دوستان راه اندازی کردیم.د ر مسابقات حضور پیدا کردیم و عناوینی را در این رشته ورزشی کسب کردیم.

**  فوتبال گذشته را بهتر از شرایط کنونی می بینم. آن زمان حس رقابت بیشتر و قوی تر دیده می شد، اما از وقتی که در ورزش اولویت پول شد، کیفیت گذشته را کمرنگ کرد.

**  امروزه همه در فوتبال به خاطر پول بازی می کنند. تعصب رنگ ندارد. هر جا پول باشد آنجا را عشق است. تعصب به تیم  وبه پیراهن از بین رفته است.

**  در شنا فعالیت خوبی انجام می شود. آقایان حضرتی، رضوانی و سمیعی مربیانی هستند که در رشد شنا تاثیر گذار هستند، اما آنچه باعث شده تا استعدادها  رشد در حد قابل توجه نداشته باشد، کمبود امکانات و عدم بودجه کافی است.از این لحاظ شاهد سوخته شدن واز بین رفتن استعدادهای ناب هستیم.

**  انتظار و توقع من که به هر حال روزی در ورزش بوده ومسایل ورزش را پیگیر هستم این است که مردانی در ورزش به کار ایند که از جنس ورزش باشند.

**  متاسفانه ادم های ورزشی کنار گود مانده اند وکسانی در مصدر فدراسیونها قرار گرفته اند که به جای دلسوزی به دنبال منافع خود هستند.

** ما در فوتبال قدرت اول اسیا هستیم.اما در مجامع بین المللی فاقد هر گونه کرسی می باشیم.چرا باید در مسایل میزبانی ما همیشه باید بازنده باشیم. این ضعف به ناتوانی مدیران فوتبالی ما مربوط میشود که متاسفانه فوتبالی و ورزشی نیستند. پرسپولیس  وتیم ملی   نشانه بارز ان است که در هر صورت باید بازی رفت وبرگشت خودرا در خارج از خانه بازی کند.

گفت و گو: اکبر عزیزی