چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

مدیران استقلال و پرسپولیس هم باید مثل خود وزیر انتخاب شوند

سید کاظم اولیایی از مدیران با تجربه و کاربلد فوتبال ایران با انتقاد از تغییرات پی درپی در باشگا ههای استقلال و پرسپولیس گفت: با رفتن مددی و آمدن یک فرد دیگر هیچ مشکلی از استقلال حل نمی شود و دو ماه بعد دوباره همین بساط را خواهیم داشت.

مدیر اسبق استقلال و پاس همدان گفت:قبل از انتخابات ریاست جمهوری نشستی با آقای رییسی داشتیم و خواسته ما این بود که وزیر ورزش را از بین مدیران ورزشی انتخاب کند. واقعا هم از آقای رییس جمهور تشکر می کنیم که یکی از بهترین گزینه ها را برای این مهم در نظر گرفت و اکنون انتظار ما از آقای سجادی این است که او نیز مدیران استقلال و پرسپولیس را براساس یک مکانیزم درست و اصولی انتخاب کند.

بله ، اولیایی درست می گوید او مرد کاربلد و کارکشته ایی است که بدنبال سهم خواهی نبیست بیرخلاف یک عده که استقلال را برای خود  و با خود می خواهند و هرکی دیگر به جز آنها آمده برایش حیاکن و رها کند  درست کرده اند!

احمد مددی اگر واقعا براثر فشار عده ایی مشخص که دنبال اهداف و منافع شخصی هستند  از سوی وزیر ورزش برکنار شده و قرار است یک نفر مشابه جایگزین مددی شود آش همان و کاسه هم همان.

با این تفاوت که وزیر ورزش جایگاه خود را در اینگونه مواقع متزلزل می کند چون شک نداریم یک ماه یا دوماه بعد باز همان افرادی که به منافع خود دست نیافته اند تعدادی هوادار احساساتی  را به وزارت ورزش می فرستند تا خواهان برکناری این و آمدن آن شوند.

جالبه که  افرادی که معلوم است هدایت شده اند و تعدادی هم احساساتی قاطی آنها بودند در حین شعار برکناری مددی گوشه ایی هم از یک مدیر سوخته و تاریخ مصرف گذشته نام می بردند تا حالت خودجوش بودن را حفظ کنن!.

پیشنهادی را دیروز کانون پیشکسوتان استقلال به وزیر ارائه داد که بنظر منطقی و قابل اجراست.

روز اول که آقای سجادی به عنوان وزیر انتخاب شد اولین پیشنهادی که دادیم مشخص کردن وضعیت باشگاههای استقلال و پرسپولیس بود و انتظار داریم  یه طور اصولی روشن کند.

اینکه مددی و سمیعی بروند و دو نفر دیگر بیایند اتفاق خاصی نمی افتد..

ضمنا یک حلقه مفقوده در این گیرودار رها و حیاکن مدیریت استقلال باقی مانده که باید روشن شود.

فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال برای تفریحات تابستانی به دوبی میرود.

آنجا با باشگاه اهلی برای انتقال قایدی مذاکره می کند و تماس با مددی که من قایدی را با یک میلیارد به اهلی پیشنها دادم...مددی قبول نمی کند و خودش وارد کارزار می شود و قیمت به یک ملیلیارد و 600 میلیون دلار میرسد!

واقعا یکی نیست که این حساب کتاب را روشن کند؟

اصلا شان و جایگاه سرمربی استقلال اینجاست که در نقش یک واسطه برای انتقال بازیکنش اقدام کند؟

موضوع اختلاف 600 میلیونی هم که خیلی جای بحث دارد.

پس این را فراموش نکنیم و فرهاد  مجیدی به عنوان سرمربی باید در این خصوص شفاف سازی کند و هیات مدیره باشگاه از این موضوع براحتی عبور نکند.

و اما زمانی که مجمع باشگاه استقلال به ریاست شخص وزیر با حضور نفرات واجد شرایط تشکیل شد و هیات مدیره را مجمع انتخاب کرد و آنها هم مدیرعامل انتخاب کردند می توان به آینده استقلال امیدوار بود و همین روال هم برای پرسپولیس باید طی شود در غیر اینصورت مدیر بعدی هم می آید و بدهی روی بدهی می گذارد و میرود و همچنان دوباشگاه درجا می زنند

پس احساسی تصمیم نگیرید جناب وزیر.

نویسنده: سیدفرشاد فیض آبادی