چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
باشگاه سازی باید جایگزین تیمداری شود؛

حسن روشن: آجرلو، همان حلقه گمشده استقلال است

با انتخاب سردار آجرلو ارامش در استقلال حکمفرما شد. اکنون ان هیاهو کاهش یافته تا استقلال با مدیریت آجرلو در مسیر اوجگیری قرار بگیرد.  در خصوص اتفاقات اخیر پای صحبت حسن روشن اسطوره وپیشکسوت استقلال نشستیم تا نظریات او را جویا شویم.

* خوشحالم که وزارت ورزش با انتخاب هیات مدیره ونیز هیات مدیره با انتخاب مدیرعامل تکلیف استقلال را روشن کرد تا بلا تکلیفی از استقلال دور شود.

* وجود مظلومی ومومنی در جمع هیات مدیره نکته مثبت تلقی می شود تا آنها در نوع تصمیم گیری ها به فکر ورزشی ها و خصوصا به فکر پیشکسوتان باشند.

 * انتخاب آجرلو را به عنوان مدیر عامل ،انتخاب خوبی می دانم.  آجرلو دارای عقبه مثبتی است.  کارنامه او در باشگاه که پاس را به اوج رساند بر همگان روشن است.  حضور آجرلو باعث شد تا اعتراضات روزانه به نقطه پایان راه یابد.

* برخی ها هنوز معترض هستند که آجرلو بیشتر به رنگ قرمز علاقه دارد.  حرف بدون قیمت است.  قبل از انقلاب رابطه خوبی بین تاج سابق با پاس وجود داشت، بعد از انقلاب آجرلو این رابطه را که به مسائل ورزشی ارتباط داشت حفظ کرد. بنابراین آجرلو با استقلال غریبه نیست.

*  نوع چیدمان هیات مدیره را خوب دیدم. مجموعه ای از ورزشی و اقتصادی واجتماعی و سیاسی وحقوقی در ان دیده می شوند.

* مشکل فعلی استقلال مالی است.  باید دید که هیات مدیره جدید با آن چگونه برخورد خواهد کرد. شک ندارم که تیم جدید ازبدهی ها اطلاع داشته ووارد شده اند، می دانم وشک ندارم که تیم جدید از پس کلیه گره های مالی بر خواهند آمد.

* آجرلو بر خلاف مددی دیده می شود.  قاطع و خوش فکر.  هر تصمیمی بر اساس مطالعه صورت می گیرد.  او قبل از آنکه تصمیم خود را اجرایی کند با مشاوران خود ساعت ها روی آن بحث و گفت و گو می کند.

* به اعتقاد من اولین حرکت آجرلو تعیین کمیته های قوی از جمله نقل وانتقالات، فنی ،پزشکی، مالی،حقوقی است تا هرمراجعه کننده ای پس از ورود به باشگاه درخواست خود را در کمیته ها جستجو کند. این کمیته ها باید استقلال واختیارات مطلق داشته باشند وپس از تصمیم گیری روی میز مدیر عامل قرارداده تا پس ازهماهنگی با اعضای هیات مدیره رای نهایی را صادر کند.  این حرکت به آجرلو این فرصت را خواهد داد تا به تصمیمات کلان باشگاه فکر کند.

* تبدیل تیم داری به باشگاه داری از اهم کارهای آجرلو است. استقلال نباید فقط در تیم فوتبال خلاصه شود. باید به باشگاه داری تبدیل شود. میدانم که آجرلو از عهده ان بر می آید.

* مجیدی از جنس آبی است. باید بماند. البته او باید ابتدا مشکل محرومیت خودرا حل کند.  پس از آن چون تیمش را با تفکرات خود بسته است، حفظ او لازم است. در غیر اینصورت مربی جدید در صورت نا کامی حرف برای گفتن فراوان خواهد داشت. از جمله تیم را من نبسته بودم.

* البته این تفکر ماست و لیکن تصمیمات بر عهده آجرلو خواهد بود. حفظ مجیدی حداقل تا نیم فصل می تواند تصمیم خوبی باشد. در نیم فصل باید سراغ بررسی عملکردها رفت.

* گروهی قبل از انکه آجرلو وارد شود در نظر داشتند تا در صورت در اختیار گرفتن باشگاه ساختمانی را در خیابان فرشته برای استقلال خریداری کنند. در این ساختمان چند طبقه یک طبقه ان به پیشکسوتان تعلق داشت. ان گروه همچنان به حرف وتصمیم خود پایبند هستند، چون به مدیریت آجرلو اعتقاد دارند.

* در پایان باید به این نکته اشاره داشته باشم که انتخاب آجرلو به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال یک تصمیم خوب بوده،چون مدیر عامل جدید را کاردان،مدیر وتوانمند در کار اجرایی وحتی فنی میدانم. مدیریت او به استقلال قدرت وبه هواداران ارامش خواهد بخشید.

گفت و گو: اکبر عزیزی