شنبه هشتم اردیبهشت ماه
والیبال قهرمانی جوانان جهان؛

قهرمان یکی است

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان با برتری مطلق تیم ایتالیا به پایان رسید. ایتالیایی ها با نظارت دقیق خولیو ولاسگو همچنان به پشتوانه سازی های بی بدیل خود ادامه می دهند.

این تیم در دیدار پایانی در سه ست غول های کوچک روسیه را شکست دادند. این در حالی است که لهستان در مکان سوم ایستاد و ایران نهم شد. می دانیم که قهرمان یکی است و قهرمان چندم ندارم. بهروز عطایی سرمربی تیم ملی زیر 21 سال ایران از اینکه با دو شکست مقابل دو تیم قدرتمند آن هم به صورت میلی متری اظهار نارضایتی می کند و شاید و بایدهایی که می تواند درسی برای آینده باشد. اکنون جوانان ما جایی در روی سکو ندارند، ولی مهم این است که فقط دو یا سه بازیکن این رده را بتوانیم طی یکی، دو سال آینده در ترکیب اصلی تیم ملی بزرگسالان ببینیم. صحنه های مسابقات ورزشی مملو از شکست ها و پیروزی ها و اشک و لبخندهاست ولی باید درس گرفت و خود را فریب نداد.

رده بندی پایانی والیبال قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است:

1- ایتالیا

2- روسیه

3- لهستان

4- آرژانتین

5- بلژیک

6- بلغارستان

7- برزیل

8- جمهوری چک

9- ایران

10- کانادا

11- کوبا

12- تایلند

13- مصر

14- بحرین

15- مراکش

16- کامرون

بهترین‌جوانان دنیا

ارزشمند ترین بازیکن؛ الساندرو مبچلتو از ایتالا

پاسور: پالو پرواز ایتالیا

قطر پاسور: رومن موراسکو از روسیه

بهترین دریافت قدرتی: مانیل ارموا از ارزانتین و تومای رینالدی از ایتالیا

مدافع وسط: کارول اوربانویچ از لهستان و نیکلا سینا سیتا از ایتالیا

لیبرو: دامیانو کاتانیا از ایتالیا

توضیح: میچله تو، چپ دست جوانی که پدیده لیگ جهانی بود این بار بر تارک تیم ایتالیا درخشید و نقش مهمی در قهرمانی مردان سواحل لاجوردین داشت. برای ایتالیایی ها همین یک بازیکن می تواند به اندازه قهرمانی ارزش داشته باشد.

نویسنده: جمشید حمیدی