جمعه هفتم اردیبهشت ماه

فقط دونده های واکسینه شده در ماراتن پکن پذیرفته می شوند

 ماراتن پکن یک مسابقه ماراتن سالانه است که از سال ۱۹۸۱ تاکنون حدود اکتبر در پکن پایتخت جمهوری چین برگزار می شود. مسابقه از میدان تیان من Tiananmen  آغاز و در میدان جشن پارک المپیک به پایان می رسد.

وب سایت ورزشی  کمیته سازماندهی رویداد ورزشی ماراتن در پیامی اعلام کرده است که : تنها دوندگان واکسینه شده در چهلمین ماراتن بین المللی پکن پذیرفته می شوند. این ماراتن  که قرار است ۳۱ اکتبر برابر با ۹ آبان  در پایتخت چین برگزار شود. چهلمین ماراتن بین المللی پکن قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد.

در اول اکتبر سال جاری( ۲۰۲۱ )، ثبت نام شرکت کنندگان در این مسابقات ورزشی معتبر در چین به طور رسمی آغاز شد که تا ۴ اکتبر(۱۲ مهر) ادامه خواهد داشت. انتظار می رود حدود ۳۰ هزار ورزشکار در ماراتن پکن شرکت کنند.

همانطور که در پیام کمیته سازماندهی آمده است ، علاوه بر این که شرکت کنندگان در ماراتن باید در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند ، باید ۲۱ روز قبل از مسابقه ، روزانه وضعیت سلامتی خود را "اعلام" کرده و پکن را ترک نکنند. علاوه بر این ، دوندگان باید ۷۲ ساعت قبل از شروع ماراتن  آزمایش CVI منفی داشته باشند.

این ماراتن ۴۲/۱۹۵ کیلومتری از میدان تیان آن من در مرکز پکن آغاز می شود و در مجموعه ورزشی المپیک در شمال پایتخت جمهوری خلق چین پایان می یابد.

ماراتن پکن از سال ۱۹۸۱ هر سال برگزار می شود. این  ماراتن  با معیارهای اتحادیهٔ بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی( IAAF ) مطابقت دارد و می تواند رکوردهای جهانی را ثبت کند.