پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پشت پرده فوتبال

لبنان آخرین شانس یک مربی ...

ستون پشت پرده فوتبال یک ستون کاملا اختصاصی است و اخباری را نشر می دهد که کمتر کسی آن را شنیده است. البته بخشی از اخبار این ستون به شنیده ها مربوط می شود و نباید زیاد تعجب کرد،زیرا در فوتبال ما اخبار ابتدا به صورت شنیده ها در محافل پخش می شود سپس بر اساس ارزیابی ها ان خبر از قوه به فعل تبدیل می شود.

کنار گداشتن اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی چندان اجتناب پذیر نیست.کنکاش در مورد او به صورت چراغ خاموش آغاز شده است. فعلا وی سکاندار تیم ملی است.البته این ماندگاری چندان هم پردوام نیست.چون رخ به رخ شدن جناب سر مربی با برخی از بازیکنان به نخواستن ونماندن او بیشتر دامن زده است.

گویا تساوی تیم ملی با کره که در تهران رقم خورد، بسیاری را از خواب بیدار کرد.تساوی با کره در تهران گرچه شکست تلقی نشد،اما برای کره پیروزی به حساب آمد.

اکنون بازی با لبنان در پیش است.لبنانی ها نه تنها امیدوار به شکست تیم ایران هستند، بلکه خودرا در حد مدعی راهیابی به جام جهانی می دانند.

لبنانی ها به وزیر ورزش ورئیس فدراسیون فوتبال لبنان پیشنهاد داده اند تا در روز بازی با ایران، تعطیل عمومی یا کار به صورت پاره وقت تلقی شود تا ودزشگاه مملو از تماشاگران لبنانی شود. این بازی قرار است در شهر صیدا برگزار شود.

برای اسکوچیچ این بازی نقش مرگ و زندگی را دارد، در صورت ناکامی شاید در همان شب خبر خداحافظی از تیم ملی ایران در اختیارش قرار بگیرد.البته این پایان داستان اسکووچیچ نیست و بلکه حتی اگر با اسکووچیچ به جام جهانی صعود داشته باشیم، شک نداشته باشید که درجام جهانی اسکووچیچ روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نخواهد بود. بنابراین اسکووچیچ در فوتبال ایران ماندگار نیست، شاید امروز و شاید فردا رفتنی شود. دیر یا زود ماندگاری وی به نتایج  دیدارهای مقدماتی پیش روی تیم ملی بستگی دارد.

نویسنده: اکبر عزیزی