پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هفته دوم لیگ برترفوتبال از نگاه آمار وارقام؛

عبدی بهترین بازیکن و یامگا فنی ترین گلزن

گذشته از نتایج بازی ها واینکه چه تیمی با کدام روشی به میدان آمد وحاصل آن چه نتیجه ای حاصل بود، می خواهیم نگاهی آماری به دیدارهای هفته دوم لیگ برتر که لیگ بیست ویکم به حساب می آید داشته باشیم...

گزینش ها که در برگیرنده ترین ها خواهد بود، این انتخابات صرفا از نگاه گروه فوتبال پایگاه خبر گزاری البرز ورزشی به حساب می آید.

 

**  حادثه تلخ؛ غیبت پدیده

غیبت تیم پدیده و نرفتن این تیم به رفسنجان حادثه تلخ هفته دوم بازی ها به شمار امد.همراهی نکردن بازیکنان به عنوان اعتراض واعتصاب،  تیم پدیده را سه برصفر بازنده کرد.به دنبال آن کادر فنی به سرمربیگری رضا مهاجر از کار بر کنار وبه جای آن اکبر میثاقیان وارد شد.

 **  قضاوت های سلیقه ای

هنوز رنگ وبوی قضاوت ها از سوی داوران رنگ وبوی قانونی به خود نگرفته است. در هفته دوم شاهد اینگون مسائل از سوی تیم های برنده و بازنده بودیم.

**  بازیکن هفته، مهدی عبدی

مهدی عبدی مهاجم تیم پرسپولیس بهترین بازیکن هفته شناخته شد.این بازیکن مازنی هر دوگل تیم پرسپولیس را به دروازه تیم نساجی مازندران دوخت. دو گلی که عبدی زد دو گل کلاسیک که بار فنی فراوان همراه داشت.

 **  تیم هفته، استقلال

استقلال بهترین تیم هفته شد. آبی پوشان در اصفهان ذوب آهن را که تیمی همطراز خود استقلال بود با دوگل شکست دادند.استقلال گام به گام به مجموعه تیمی نزدیک می شود ولی هنوز با کامل شدن فاصله زیادی دارد.

 

**  مربی هفته، گل محمدی

یحیی گل محمدی بهترین مربی هفته شناخته شد. او در نیمه مربیان تیم نساجی را خوب آنالیز کرد تا جهت شکست این تیم سخت کوش،  دشواری چندانی احساس نکند.

 **  فنی ترین گل هفته

گل یامگاه مهاجم خارجی جدید استقلال،  فنی ترین گل هفته شناخته شد.این گل دو نکته اساسی همراه داشت، بار فنی وهوش وذکاوت شخصی. یامگا برای ثبت این گل این دو عامل را بهم پیوند زند تا با یک کنترل وچرخش از میان دو بازیکن ونهایتا ضربه دقیق را وارد آورد تا لقب گل فنی را تصاحب کند.

**   تاسف ترین نکته

تاسف انگیز ترین نکته که به مانند هفته اول به قوت خود باقی ماند، جای خالی تماشاگران است. باید در این باره چاره ای اندیشید. فوتبال بدون تماشاگر، لذتی ندارد.

گزارش: اکبر عزیزی