پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
فوتبال خوزستان نیازمند حمایت مسئولان؛

نفت و فولاد در باتلاق!

خوزستان مهد فوتبال ایران و  مدرسه استعدادهای ناب در کشور محسوب می شود، اما نبود مدیریت قوی و وجود سلایق مختلف و بی توجهی به مربیان و بازیکنان بومی مانع از پیشرفت فوتبال در این خطه زر خیز شده است.

 از دیر باز فوتبال خوزستان را با نفت آبادان، استقلال اهواز، نیرو و نفت مسجد سلیمان می شناسیم.

حضور بازیکنان نخبه و تکنیکی در این دیار همواره در تیم ملی شاخص و انگشت نما بودند.

در این دیار زر خیز بازیکنانی چون دهداری، شیرزادگان،برمکی، گنجاپور، برادران مظلومی،برزگری تهامی،قاسمپور،نوری خدایاری،کریم بوستانی، باوی،بشکار، حبیب شریفی ، بزمه ، فیروزی ، لقمان ،بیت سیاح و عساکره و دهها چهره شاخص دیگر سر بر آوردند و خدمات شایانی به فوتبال ایران  رائه دادند.

نفرات دیگری چون کعبی، بداوی ،میداودی، حردانی و بختیاری زاده ها هم گل کردند و به مراحل بالاتر راه یافتند.

در خوزستان بزرگانی چون سالیا، لفته برادران، حس اهوازی،سالمی، بهاریان ، اهل یرف، سراج و علی فیروزی و...هم مورد احترام قاطبه ورزش و فوتبال هستند و نامشان در دفتر خاطرات فوتبال و ناریخ این رشته ثبت و ضبط شده است و...

شوربختانه باید متذکر شویم فوتبال خوزستان با این تاریخچه نادر و ماندگار چند سالی است گرفتار چند دستگی شده و اختلافات و سلائق متعدد ضربات سنگینی به این رشته وارد کرده است.

امروز  دیگر از استقلال اهواز خبری نیست.

نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان حال و روز خوشی ندارند.

فولاد خوزستان علیرغم داشتن امکانات خوب از سو مدیریت رنج می برد.

نفت آبادان پس از جدایی پورموسوی و به خدمت گرفتن منصوریان با تحول جدی در ترکیب خود مواجه شد.

از جمع قدیمی ها تنها ریکانی، بیت سعید، غبیشاوی باقی ماندند و حکبم‌نصاری هم به نفت بازگشت.

فولادیها هم عارف آقاسی، زبیر نیک نفس و فرشاد احمد زاده را جدا شده دیدند و با رفتن نکونام با عبدالله ویسی به توافق رسیدند.

دو شکست نفت و فولاد در بازیهای اخیر و نمایش ضعیف آنها باعث دغدغه هواداران و دلسوزان ورزش این دیار شد.

بی توجهی به بازیکنان و مربیان بومی  و دل سپردن به بازیکنان‌پا به سن گذاشته خارجی از جمله پریرا، کولیبالی و پاتوسی نشان از غفلت از کار زیر بنایی دارد.

مسئولان‌باشگاه فولاد پس از شکست مقابل آلومینیوم‌ اراک با جریمه بازیکنان و کادر مربیان و تهدید آنها به واکنش سنگین تر به فراست افتادند.

کاش این  دغدغه پیش از شروع مسابقات لیگ صورت می گرفت و مسئولان نفت آبادان و فولاد  و ایضا نفت مسجد سلیمان به حرف بزرگان و دلسوزان فوتبال خوزستان گوش می دادند و بی گدار به آب نمی زدند!

به هر روی شرایط موجود را به سود فوتبال این دیار نمی بینیم . امیدواریم  شور و نشاط به فوتیال خوزستان باز گردد و مانند دهه های گذشته نمایندگان فوتبال جنوب را در لیگ سراسری پرقدرت و سرزنده ببینیم.

نویسنده: احمد میرزاییان