چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

موتور استقلال کی روشن می شود؟

استقلال  در هفته ودیدار سوم خود بابه ثمر رساندن یک گل از تراکتور سازی عبور کرد. بازی در تهران آن هم ثبت یک گل جهت شکار سه امتیاز بازی شاید کافی بنظر آید، اما راضی کننده نیست.

قیاس نفر به نفر استقلال با تراکتور،قابل قیاس نیست نبود  ،اما همین تراکتور در لحظاتی با تکیه بر خلق فرصت هایی توانست فضای گلزنی را به دست اوردکه اگر این اتفاق صورت می گرفت قطعا استقلال برای عبور از تراکتور به مشکل بر می خورد.
استقلال گرچه هنوز به تیم پرستاره تبدیل نشده است،اما در راه خرید بازیکنان جدید در حد درجات بالا عمل کرده است،اما چرا این مجموعه هنوز روان وبا قدرت عمل نمی کند نکاتی به حساب می اید  که به کادر فنی ارتباط پیدا کرده وباید پاسخگو نیز باشد.
استقلال در این سه بازی نشان داد که با مجموعه کامل تیمی فاصله دارد.این تیم در راه پیدایش مکمل ها انهم در چیدمان تیم به نتیجه مثبت ونهایی راه نیافته است.شاید در کار گروهی خوب عمل کند،اما وقتی که ارزیابی ها به سطوح و خطوط توجه می شود مشخص است که مکمل ها در ترکیب تیم نه به خوبی کنار هم چیده می شوند ونه به درستی در ترکیب تیم به کار گرفته می شوند.
اصولا تمام اساس حرکات تیمی وتاکتیکی تیم استقلال به یکی دو نفر در تیم خلاصه می شود،به عنوان مثال اگر در برابر حرکات وریا غفوری که فراتر از معمول دوندگی دارد سد بندی شود   ،استقلال از بالانس بودن خارج می شود.در تیمی که بیشترین خرید را داشته وبهتر از دیگران عمل کرده،نباید اساس ویا قدرت یک تیم بر چند نفر
 خلاصه شود.تراکتور گرچه در قیاس نفر به نفر با استقلال برابری نداشت،اما با توجه به داشته هایش اجازه نداد تا استقلال در تمام سطوح وبا تمام قدرت شکل بگیرد. اگر استقلال در برابر تیمی در حد همتای خود در میدان دیده شود،با توجه به نوع عدم به کار گیری مکمل ها در ترکیب تیم قطعا روزهای سخت را ملاقات خواهد کرد که برای تیمی که در این فصل عزم خودرا برای شکار جام جزم کرده چندان مناسب وجذاب نخواهد بود. کادر فنی استقلال باید متوجه این دست مشکلات ریز ولیکن اساسی باشد،چون استقلال در این سه بازی از سوی تیم های مدعی قهرمانی بد جوری انالیز شده است،وبی شک اجازه نخواهند داد در جاده لیگ تخته گاز براند.

نویسنده: اکبرعزیزی