پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
جوان ها را باید باور داشت؛

یاسین سلمانی سند صعود ایران را صادر کرد

تیم‌امید با درخشش یاسین سلمانی و هت تریک‌او‌ در مصاف با تاجیکستان جواز صعود به مرحله نهایی را بدست آورد.سلمانی و همبازیانش بار دیگر توانایی خود را نشان دادند، اما حیف که مدیران‌نتیجه گرا و مربیان‌ باشگاهی اعتقادی به جوانگرایی ندارند.

دیشب جوانهای با استعداد امید ایران با پیروزی مقابل تاجیکستان‌میزبان‌ برتری خود را بروز دادند.

برگزاری مسابقات در زمین‌چمن مصنوعی  و اردوی کوتاه مدت تیم‌ما از جمله دلایلی  بود که کار را برای شاگردان مهدوی کیا مشکل کرده بود.

  انتخاب نفرات هجده ساله و نوزده ساله در تیم زیر ۲۳ سال تیم امید از دور اندیشی مربیان ما حکایت دارد.

کاش  باشگاههای ما اندک توجهی به بازیکنان جوان داشتند و برای دقایقی فرصت بازی به آنها‌ می دادند.

یاسین سلمانی نوزده ساله که محرم نوید کیا در سپاهان به او اعتماد کرد، عضو تیم‌ملی بزرگسالان هم هست و بسیار هم مورد توجه اسکوچیچ قرار دارد.

سبحان خاقانی در ترکیب استقلال حضور پیوسته دارد و اعتماد مجیدی  ضامن‌پیشرفت او است.

سال گذشته آریا برزگر مهاجم نوک‌ و جوان پرسپولیس فرصت بازی نیافت و امسال به صورت قرضی به فجر سپاسی منتقل شد.

این روزها حسین زاده را در ترکیب ثابت استقلال سرحال و قبراق می بینیم.باید این تفکر را اشاعه داد و جوانگرایی را اولویت قرارداد.

توجه یکی دو باشگاه به جوانگرایی را نمی توان راهکار مناسبی تلقی کرد.

این‌نگاه باید فراگیر باشد تا فوتبال ملی ایران در تمام رده ها از آن‌ منتفع شود.

حضور بازیکنان پا به سن گذاشته داخلی و خارجی  از جمله سید جلال حسینی ، وریا غفوری ، امین قاسمی نژاد ، آرمان رمضانی، حدادی فر، پریرا و کولی بالی ، گادوین‌ منشا و آبشک و امثالهم  در لیگ برتر را ارج می نهیم، اما اعتقاد داریم با کار زیر بنایی و استعداد یابی و توجه به آکادمی ها می توان جانشینانی شایسته برای  جلال حسینی ها، غفوری ها و حدادی فرها یافت.

 عدم حضور چهل و چند ساله ایران در المپیک از غفلت ما در رده پایه حکایت دارد.

امیدواریم مربیان ما قدر بازیکنانی شایسته همچون: سلمانی ها، نخود‌کار ها، آریا برزگرها، خاقانی ها و حسین زاده ها را بدانند و در تیمهای بزرگسالان  خود به بازیکنان‌جوان و آینده ساز فرصت بازی بیشتری بدهند

نکته مهم دیگر برگزاری  اردو ها و برنامه مدون برای آماده سازی تیم امید است.

نباید این نفرات را رها کرد.در مراحل بعدی تیمهای کره، ژاپن، عربستان و امارات و...حضور خواهند داشت . کسب جواز حضور در المپیک سخت و دشوار است و برای رویارویی با این حریفان  باید آماده و هماهنگ باشیم تا به غیبت طولانی در المپیک‌پایان‌دهیم.

نویسنده: احمد میرزاییان