چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
لیگ برتر فوتبال

تقابل تفکر یحیی و قلعه نویی دیدنی خواهد بود؟

کار نیمه تمام هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، امروز به پایان رسیده در حالی که مسابقات رفته رفته جان تازه ای به خود می گرفت به سوی تعطیلات هدایت شد!

تعطیلات زودرس به خاطر دیدارهای تیم ملی فوتبال که دو بازی با لبنان وسوریه در خارج ازخانه پیش رو دارد، فرا رسیده است، اما در چهار دیدار امروز بازی پرسپولیس با گل گهر سوای دیدارهای دیگر است.

پرسپولیس بعد از باخت هفته گذشته اش مقابل آلومینیوم اراک، بر این اندیشه است تا به جبران آن شکست بپردازد از این رو تغییرات در سیستم بازی ونیز در نوع چیدمان تیم به عنوان تحول در پرسپولیس شنیده می شود.

عمده ترین تغییر در تاکتیک تیم ایجاد شده این است که گل محمدی در نظر دارد پس از سال ها استفاده از چهار مدافع اکنون به دفاع سه نفره تن دهد. این روش از آن جهت ایجاد شده تا ضمن ارایه بازی رو به بالا، تراکم شدیدی در مرکز میدان ایجاد کند تا گل گهر در این منطقه نتواند به  ثبات و تمرکز لازم دست یابد.

در این رابطه شاگردان امیر قلعه نوعی هم به بازی پرتعداد در مرکز زمین علاقه نشان می دهد. به کار گیری دو هافبک دفاعی  وایجاد فضا برای بازی رو به جلو اساس کار تیم گل گهر است تا حریف را از کناره ها تحت فشار قرار دهد.

دیدار امروز پرسپولیس باگل گهر عملا نبرد و برخورد اندیشه های یحیی و قلعه  نوعی دانست که هر دو مربی صاحب سبک و تفکرات متفاوتی هستند.

پرسپولیس دنبال برد در خانه است و گل گهر برای پاک کردن نتیجه تساوی هفته گذشته است تا در کورس مدعیان باقی بماند. سیامک نعمتی وعالیشاه غایبان امروز ترکیب تیم پرسپولیس  هستند.

 

**  دربی خوزستان بین فولاد ونفت مسجد سلیمان از دیگر بازی های پر حرف وحدیث امروز خواهد بود. در صورت باخت فولاد، اتفاقات غیرمترقبه ای متوجه عبدا...  ویسی مربی فولاد خواهد بود.

 

**  نفت آبادان در شمال میهمان نساجی است. نفتی ها هنوز نتوانسته اند روی خوش را ببینند. در صورت شکست، شاید این بازی شام آخر علیرضا منصوریان در نفت آبادان باشد.

 

**  مس رفسنجان در خانه همیشه دردسرساز است. این تیم در خانه اینبار میزبان آلومینیوم اراک است که حریف اراکی توپ را در زمین خوب می دواند. اما مسی ها گوش شان به این حرف ها بدهکار نیست.

نویسنده: اکبر عزیزی