پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

چشم اسفندیار پرسپولیس هویدا شد

پرسپوليس، حال وروز خوبي ندارد.چه درون زمين ،چه بيرون زمين... اينكه فكركنيم يك شبه به اين نقطه رسيده اشتباهي بس بزرگ و نابخشودني است.

پرسپوليس سال هاست با يك مشكل اساسي و بنيادين به لحاظ ساختاري روبه رو است كه در مقاطع مختلف همچون منحني سينوسي كم و زياد مي شود .يكي از دلايل ! نتايج در مستطيل سبز است كه درنوسانات نقش كليدي دارد.

امااينكه در همه اين اتفاقات علاوه بر نتايج صرفا يك فرد را عامل بدانيم به بيراهه رفتن است.

پرسپوليس چه از زمان جنگ سرد و گاهی جنگ نرم درباره مالكيت و چه آنروزهايي كه رويانيان و حبيب كاشاني در اين مجموعه ماموريت يافتند و چه در سال هاي اخير كه قهوه چي معروف طي شش ماه ميلياردها تومان خرج خريد كت و شلوار، موبايل،BMW، رهن آپارتمان در فرشته كرد و دست آخر هجمه هشتك مسعود را بر پرسپوليس وارد كرد تا اذهان منحرف شود ، پرسپوليس به واسطه زيرساخت هاي فني متاثر از حضور برانكو و حمايت مرحوم جعفر كاشاني عملا بر بسياري از ناملايمات فايق آمد، اما بعد از تحميل آن صورتجلسه معروف و دعواي مرحوم ميناوند بر سر اسپانسر عملا چشم اسفنديار هويدا شد تا امروز فعاليت گروه هاي غير رسمي براي معرفي هيات مديره و مديرعامل بيش از هر زمان ديگري دو چندان شود.

قصد ندارم درباره ماجراي يحيي و رسول پناه نبش قبر كنم ،چون درباره ادعاي علي نژاد و برنامه هاي جعفر سميعي كه مثلا با برنامه و ارد اين كارزار شد سوالات زيادي داریم كه از حوصله خارج است. همانطور كه پرداختن به چگونگي حضور مجيد صدري و عملكرد او بي نتجه خواهد بود. زيرا وقتي واقعيت هاي يك مجموعه در هاله هجمه هشتك مسعود قرار مي گيرد و اكنون فعاليت گروه هاي غير رسمي پررنگ شده (!) مشخصا نه تصميم گيري درست خواهد بود و نه پرسپوليس قادر است در چنين فضايي در مستطيل سبز نتيجه مطلوب بگيرد.

تغيير در مديريت و نيمكت مربيگري...

با همه احترامي كه براي يحيي گل محمدي و دستيارانش قايلیم و آنها را كادري قوي و توانمند بر مي شماریم، اما به يحيي توصيه مي كنیم  به بينش مربيان بزرگي چون گوارديولا توجه بيشتري كند.

خلاصه كلام اينكه؛ پرسپوليس روح تازه مي خواهد؛ مدير توانمند و تحول گرا و البته عمل گرا با مربيان نوانديش.

اينكه مديران گذشته كه سابقه مديريت در پرسپوليس يا فدراسيون يا ساير باشگاه ها داشته اند! قادر به بازپروري پرسپوليس خواهند بود؛ اولا با ساختار موجود ازچاله به چاه افتادن است و ثانيا شرايط موجود با گذشته چنان تغيير يافته و مشكلات پرسپوليس با هجمه هشتك مسعود چنان عميق شده كه مديري انرژيك با قابليت هاي بالا طلب مي كند، مديري كه قادر باشد قبل ازبهره گيري از علم و هنرش دراستفاده از منابع (انساني و مالي) براي دستيابي به هدف و قبل از انجام وظايف عمومي و چهارگانه مديريت (سازماندهي ، برنامه ريزي ،اجرا و كنترل) داراي اختيار باشد و بدون وابستگي سياسي..!

آيا سراغ داريد؟

وزير ورزش به عنوان رئيس مجمع پرسپوليس در همين مدت كوتاه ِ صدرات نشان داد بجاي اينكه فرمانده خوبي باشد عملا سرباز خوبي است.گويا براي

پرسپوليس هم همچون استقلال دنبال سرباز مي گردند؟

نویسنده: مجید سعیدی