پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

شکست پینگ‌پنگ‌بازان در قهرمانی جهان

تیم ملی تنیس‌روی‌میز مردان ایران در آخرین بازی مرحله گروهی مسابقات جهانی که به میزبانی کره‌جنوبی در حال برگزاری است به مصاف رومانی رفت و بازی را واگذار کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: ملی‌پوشان پیش از این صعود خود را از مرحله گروهی قطعی کرده بودند و برای کسب عنوان دومی یا سومی گروه به مصافی رومانی رفته و در نهایت با شکست ۳ بر یک برابر این تیم، به عنوان تیم گروه سوم راهی مرحله بعد شدند.

تیم ملی ایران در مرحله گروهی مقابل پرتغال شکست خورد اما موفق شد تایلند و مصر را شکست دهد و به عنوان تیم سوم گروهش به جدول حذفی راه یابد. در این گروه پرتغال اول و رومانی دوم شد.

همچنین تیم ملی زنان در آخرین بازی خود در گروه دوم ۳ بر صفر برابر برزیل شکست خورد و با ۵ امتیاز در رده چهارم گروه خود ایستاد تا از صعود به مرحله دوم بازماند. ملی‌پوشان در مرحله گروهی مقابل ژاپن، لوکزامبورگ و برزیل تن به شکست دادند و تنها به یک پیروزی برابر آفریقای جنوبی دست یافتند.

مسابقات فینال تیمی قهرمانی جهان به میزبانی بوسان کره‌ جنوبی در حال برگزاری است و هشت تیم برتر این مسابقات، سهمیه المپیک پاریس را کسب می‌کنند.

دختران پینگ پنگ ایران که در گروه دوم مسابقات با تیم های آفریقای جنوبی، ژاپن، لوگزامبورگ و برزیل همگروه‌ هستند، در نخستین بازی خود آفریقای جنوبی را ۳ بر صفر شکست دادند و مقابل ژاپن ۳ بر صفر شکست را پذیرا شدند با ۴ امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی گروه ۲ قرار دارند.